2017. november 19., vasárnap

Logo

Címlap Itthon Elültetik a remény fáját

Hungarian English French German Italian Polish Romanian Serbian Slovak
Keresés a hírekben

Elültetik a remény fáját PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Szerki.   
2012. április 12. csütörtök, 18:13
Szőke Pétert, a Tükörhegyi Közéleti Egyesület elnökét kérdeztük az április 15-i „Törökbálint Kertváros temetése” demonstrációról.


Eddig Törökbálinton a kertvárosról sokat beszéltek a város fejlődésének jövőjeként, követelményként, a választások előtt mindig meg is ígérték, dicsérték és nem temették. Ti miért temetitek?

Ígéretekkel mi is találkoztunk. Lehet ígérni, lehet mindenféle koncepciókat alkotni, de mit ér mindez, ha a meghozott döntések, amelyek sokszor magánérdektől vezéreltek a közérdek helyett, nem ezt eredményezik. Aki nap mint nap látja a Tópark betontengerét, a mellette letarolt erdőt, vagy a  tükörhegyi lakótelep két kilométer hosszú alumínium kerítését, az sajnos egyáltalán nem a kertvárosi élménnyel találkozik. Mi hittünk valamiben, volt egy álmunk Törökbálinton,  és mindez szertefoszlott. Ki kell fejeznünk a visszafordíthatatlan elmúlást, az utána maradt bánatot és fájdalmat, amit a lakókörnyezetünk méltatlan elvesztése miatt érzünk.


Mitől érzitek úgy, hogy ez most vált visszafordíthatatlanná?

A Tópark betontengere lehet, hogy az idők végezetéig ott fog állni befejezetlenül. A tükörhegyi lakótelepet is elkezdték építeni. Ezer lakás értékesítésére nincs mód mai gazdasági viszonyok között, ezért ott is egy újabb betontengerre lehet számítani. Azt pedig mindannyian tudjuk, hiszen sok példa van rá Budapesten és az országban, hogy egy betontorzó már nem szokott magától felszívódni, varázsütésre eltűnni, hanem örök mementóként ott marad.


Hogy áll a tükörhegyi ezerlakásos ügye? Tavaly a képviselő-testület visszavonta a területre vonatkozó szabályozási tervet, mégis van lehetőség építkezésre?

Sajnos a lehetőség az építkezésre sértetlen. Már 2009 októberét, az ügy nyilvánosságra kerülését megelőzően egy évvel már jogerős építési engedélye volt a beruházónak. A szabályozási terv eltörlése ugyan szükséges, de nem elégséges lépés volt, mert az engedély ettől végrehajtható maradt, bár hosszabbítani viszont már nem tudta az engedélyeit a beruházó. Viszont bejelentette az építkezés megkezdését, különben 2011 októbere és 2012 januárja között lejártak volna az engedélyek. Most öt éve van, hogy az 1040 lakást megépítse és megkérje a használatbavételi engedélyeket. A mai gazdasági helyzetben ez nem reális, betontorzók létrejöttét generálja.


Ez azt jelenti, hogy tulajdonképpen nincs eszköz az építkezés leállítására, és a beruházón múlik, hogy megvalósítja-e az ezerlakásos terveket, illetve talán még a piacon, hogy megéri-e a beruházónak építeni?

A Tükörhegyi Közéleti Egyesület, azaz mi, a civilek kezében jelenleg nincs ilyen jogi eszköz. Persze, aki kiadta az engedélyt, az adott esetben vissza is vonhatja. Ez viszont járhat kártérítési következménnyel a beruházó felé. Mindannyian láthatjuk, hogy a rossz döntés miatt kár vagy így vagy úgy, de keletkezni fog. Itt már csak azt érdemes mérlegelni, hogy a lakosság vagy egy beruházó felé akarja a döntéshozó ezt felvállalni.


Mit vártok az április 15-i rendezvénytől?

Reméljük, hogy sokan támogatják a rendezvényünket. Reméljük, hogy a média eljuttatja sok ember számára üzenetünket. Ma, Magyarországon a magánérdek uralkodhat a közérdek felett és mindezek megtörténhetnek, következmények nélkül. Természetesen a remény hal meg utoljára. A rendezvényünk lezárásaként el fogjuk ültetni a "Remény fáját", bízva egy jobb és élhetőbb jövőben, a Kertváros feltámadásában.

 

„A településfejlesztés célja a törökbálintiak életminőségének javítása, ezért kiemelt célkitűzés a MINŐSÉGI FEJLŐDÉS biztosítása, a települési komfortérzet javítása, egy hosszú távon mintegy 15 ezer lakosú ÉLHETŐ KERTVÁROS kialakítása. A lakóterületek karaktere családi házas beépítésű legyen.”

Törökbálint Város Önkormányzata

Településfejlesztési koncepció, 2010. január

TÖRÖKBÁLINT KERTVÁROS
ÉLT 2012-IG

2012. április 15-én ünnepélyes keretek között búcsúztatjuk és temetjük Törökbálint Kertvárost.

A város lakóinak akarata ellenére Törökbálint egy sivár betontengerré válik, s már nyoma sincs a nyugodt zöldövezetnek.


Országos média bevonásával kívánjuk felhívni a figyelmet arra, hogy a jelenlegi jogrend lehetővé teszi a lakosság tudta és beleegyezése nélkül egy település életének ilyen mértékű megváltoztatását és megkárosítását, miközben a település már képtelen lépést tartani a fejlődéssel.


Az Ön részvétele is számít!

Jöjjön el Ön is családjával, búcsúzzunk együtt a Kertvárostól!
Kérjük, tisztelje meg e szomorú eseményt az alkalomhoz illő ruházattal és egy szál virággal.

A temetési szertartás menete:

15.00   ravatalozás - Törökbálint, Tópark körforgalomnál
15.30   autós gyászmenet indul Törökbálint-Tükörhegyre
16.00   a koporsó elhelyezése Törökbálint-Tükörhegy, Balassi Bálint utca eleje
16.15   beszédek
16.45   virágok, mécsesek, szalagok, keresztek elhelyezése
17.00   temetés, koporsó elhamvasztása
17.10   faültetés a remény jegyében

 

 
Kérjük, hogy regisztráljon vagy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni ehhez a cikkhez.
Hozzászólások (33)
33 2012. április 15. vasárnap, 18:59
picike
Jó a jótanács, de megtanulhatna helyesen írni, ha már csak ilyen kommentre telik tőle.
32 2012. április 15. vasárnap, 17:20
jótanács
Aztán nehogy behuggyozzatok az éjjel!
31 2012. április 14. szombat, 13:27
Bambika
Igen, a Schöllernél, benzinkútnál, autómosónál, kiirtott erdőnél. Holnap kisebb tömeg is lesz ott, arról is meg lehet majd ismerni. :-)
30 2012. április 14. szombat, 13:24
cakuktjas
Melyik a Tópark-körforgalom? a Schöllernél van?
29 2012. április 14. szombat, 12:18
Közlemény
Kérem ismerjék meg Törökbálint kizsákmányolóinak és elárverezőinek legfrissebb írását!
Megtalálják a postládájukban.
Nyomtatás, papír,sokszorosítás, terjesztés persze megint csak a mi adózott pénzünkből.
1, A tóparti betonszaurusz ugyan helyrajzilag tényleg biatorbágyi területen van, de a mi városunk látképét rondítja, de mocsokul.
2, A tükörhegyi lakótelep elvi lehetőségét is megszavazták valakik. Mondhatjuk, hogy szabályozási keretet teremtettek hozzá.
Akik ezt megtették, nagyobb részben ma is ott csücsülnek a test-ülepi üléseken. Országosan is kiemelkedő honoráriumot vesznek fel felelőtlen döntéseikért.
Közüllük nem egy jelentős földterülettel rendelkezett a hajdani meggyes területén, tehát sokszorosan is érdekelt volt a terület efféle átalakításában.
Ezek, a ma már nevüket nem szívesen vállalók csak az időben bízhatnak, a felejtés homályában.
Mert lekiismeretüket, ha van még olyan, már csak a temetésük, esetleg a megvátó szenilitás nyugtathatja csak meg.
Otromba Közleményükkel csak elodázhaják a problémát. Megoldani nem tudják és a jelek szerint nem is akarják.
28 2012. április 13. péntek, 15:49
zsiguci
Ahogy jövendöltem, megérkezett a lakásomra (amit adózott jövedelemből építettem)a TURAI-féle sarc,azaz az ingatlanadó 28000 forintról.
Azért mert ami pénzt csak lehetett elqrtak,fantomiskolára,egymilliárdos óvodára,stb stb.
Ha most sem tér észre Törökbálint lakossága,akkor megérdemli a sorsát!
27 2012. április 13. péntek, 14:32
Farkas
"Te választottál engemet,
te bamba, arctalan tömeg,
elszívom lassan életed,
nem lesz házad, se gyermeked,
nem lesz hazád, nem lesz hited,
minden szavamat elhiszed,
mindenhol szózatom sziszeg."
Szentmihályi Szabó Péter
26 2012. április 13. péntek, 13:38
jj
Itt lakom több mint 40 éve-és ez egy kis kertváros volt, és most panel házakat akarnak ide épiteni,pedig már igy is bele fulladunk a hatalmas gépjármű forgalomba,nem beszélve arról mennyi az eladhatatlan lakás,iroda,raktár de azért még épitenének,hogy minek?-nyilván a valakinek komoly hasznot hoz!!bocsi az ismétlésekért de nem tudok jobbat,a Tükörhegyi lakótelepért nyilván jó pénzt kaptak az akkori telek tulajdonosok,nem hiszem ,hogy ha ezt tudták volna ,ilyen árat kaptak fizettek volna érte,na és tényleg próbálják pótolni,szép fákkal növényekkel a kiirtott gyümölcsöst,de én is tartok tőle,hogy a Tópark sorsára jut ez is,nekem ott is jobban tetszett a fű-fa bokor,különböző növényzet,: a viacolor kővel,a beton épitményekkel,szomorú,ha idáig jut ez is!!
25 2012. április 13. péntek, 12:42
Bambika
Kedves emlékszem,
én is emlékszem még, mikor lakótelepen laktam és zöldövezetbe vágytam. Viszont arra nem emlékszem, hogy családi ház tulajdonosok családi ház lehetőségét irigyelték volna másoktól, miközben nekik már megadatott. És olyanra sem emlékszem, mikor valaki örült, hogy a családi háza mellé lakótelep épül. Ez az első a történelemben, hogy Önök ennek örülnek, de családi házas betelepülőknek nem. Nem illik nem egy lapon emlegetni a családi házas övezetben lakókat saját magukkal, csak mert ők később költöztek ide, eladó telkekre, amit az őslakosok adtak el nekik és a gyümölcsösüket is az őslakos barátaik irtották ki, nem az ide települők. A családi házban élő törökbálinti lakosok (nevezzük őket kirekesztően tükörhegyieknek)nem egy lakótelepen élnek maguk mellett beárnyékolva az életüket, hanem takaros portákban dús vegetációval, ezzel is hozzájárulva az Föld oxigén termeléséhez. A lakótelep házai körül minden oldalon 7 m viacolor lesz. Tőlük fákra ne számítson és lassan kezdjen mérlegelni, hogy tényleg annyira mások a Törökbálint Pest felőli végén lakók, mint a balatonin? A mi gyerekeink is ide járnak oviba, iskolába. Mi is törökbálintiak vagyunk állandó bejelentett lakcímmel, az "őslakos" tükörhegyiek immár 15 éve, ami az életük 20%-a!
24 2012. április 13. péntek, 12:32
Grossturwall
Kedves emlékszem!

Érvelésed értem, csak annyit fűznék hozzá, hogy Tükörhegy beleillik a városképbe, a 45 nm2- es lakásokkal tűzdelt 1044 lakásos lakópark nem!!!!
Nem csak Tükörhegyet rombolja, hanem mindenki szeretett városát. A városvezetés kézjegyével ellátott városrendezési tervben le van fektetve: kizárólag családi házak lehetnek a városban..

Ha megépül örömmel polemizálnék Veled azon, hogy romlott- e Tükörhegy miatt az életed, illetőleg a közel jövőbeli fejlesztések miatt mennyivel!

A tegezésért elnézést!
23 2012. április 13. péntek, 12:25
rossz hasonlat
Látod, hiába tiltakoztak, beépült. Ámbátor nem kéne ezer lakótelepi lakást pár száz házzal összehasonlítani. Továbbá Tükörhegy családi házas telkek eladásából az önkormányzat igen jól járt, a lakótelepből csak kára származik. Úgyhogy igen ellenséges és rossz hasonlatot hoztál fel.

Egy kis Ciceróval én is kedveskedek Neked:
Ut sementem feceris, ita metes.
22 2012. április 13. péntek, 11:27
emlékszem
Emlékszem még arra, hogy mikor Tükörhegyre tervezték a kis udvarba nagy házakat, a tőzsgyökeres törökbálinti lakosok körében hasonló gondolatok vetődtek fel, mint a mostani vita tárgyával kapcsolatban. Ennek ellenére megépült a tükörhegyi csoda, szép házakkal, többségében apró, a ház nagyságához mérten kicsi telekkel. Ahogy a latin mondja: Hodie mihi, cras Tibi!
21 2012. április 13. péntek, 10:31
Adó?
Én ma számoltam ki, hogy az értékvesztésem osztva az ingatlanadóval az 300 év nem fizetést tenne jogossá esetemben. Hiszen vagy kifizeti az önkormányzat a káromat vagy én nem fizetek adót 300 évig, hogy egálba legyünk. Milyen kár, hogy már csak 30-40 évig élek maximum. Mindenre gondoltak. Mi marad nekem? A pereskedés az önkormányzattal hiszen ők ágyaztak meg a giga projektnek...
20 2012. április 13. péntek, 09:59
zsiguci
"Ne gondoljuk már, hogy egy - igaz önhibáján kívül - jövőbeni fejlesztési lehetőségektől megfosztott város és annak költségvetése képes lesz tartani az iramot az abberált fejlesztések hozadékaival."

A mondat második fele találó, nagyon. Abberált fejlesztések!
Az első felével azért elvitatkoznék. Elemi érdeke a városvezetésnek úgy beállítani a HIPA módosítást, mintha valami szörnyű igazságtalan dolog lenne, ami mostantól elveszi a fejlődés lehetőségét. Hát ez nem így van, Ha megmaradt volna ez az elvett összeg, akkor sem lenne fejlesztési forrás, mert fizetnék belőle az "fantomiskola" éves díját a kivitelezőnek.
Az meg szinte 100%, hogy a HIPA hamarosan, 1-2 éven belül kivezetésre kerül az Unióban, rég terítéken van. Most azt gondolja végig, ha kivezetik úgy, hogy közben itt fizetni kell a fantomiskolát, akkor mi lenne a helyzet?
Ingatlanadó a maximumon,minimum.
19 2012. április 13. péntek, 09:48
Grossturwall
Szép Napot!

Örömmel olvasom kommentjeiket, hiszen jelzésértékűnek tartom az erős és hatékony párbeszédet, ami olvasztja az általános közönyt.
Egyébiránt pontosan erre játszik az a lobbi, aki szisztematikusan rombol.

Véleményem szerint látni kell azt, hogy az egész tükörhegyi projekt lehetővé tétele kapcsán a nullához konvergál a szakmai hozzáértés.
Ki a felelős azért, hogy úgy kaphat zöld jelzést egy beruházás, hogy nincsenek beépítve fékek egyensúlyok a rendszerbe. Értem ezalatt azt, hogy semminemű kötelezettsége nincs a fejlesztőnek infrastrukturális és egyéb (bölcsödei, óvodai kapacitásbővítés)hozzájárulásra.

Ez nem tükörhegyi ügy!!!Ez azért mindannyiunk sajátja, mert arra appellál az érintett kör, hogy ez egy következmények nélküli ország, bármi lenyomható az ember torkán..és azért mindannyiunké, mert a postán nem lehet majd
ügyet intézni, a gyerek nem kap bölcsödei ellátást, az élettér pedig beszűkül.

Ne gondoljuk már, hogy egy - igaz önhibáján kívül - jövőbeni fejlesztési lehetőségektől megfosztott város és annak költségvetése képes lesz tartani az iramot az abberált fejlesztések hozadékaival.

Igen is minden törökbálinti hallassa a hangját, szerényen, alázatosan.

Szép Napot!
18 2012. április 13. péntek, 09:27
zsiguci
Ön jogászként? nyilván pontosan tudja, azért húzzák, hogy a dolog visszafordíthatatlan legyen.( Gondolja hogy vissza akarják adni amit kaptak?)
Én is leírtam már lassan egy éve, hogy nagyon nehéz az elmaradt haszon bizonyítása, minimum aláírt lakásvásárlási-építési szerződésekkel kellene bizonyítaniuk.Tartok tőle, hogy ilyen az "uraknak" nincs, vagy nagyon minimális számú.Mi is lenne a kárérték? A meg nem épült és el nem adott ingatlanok sora? Amire igény sincs? A beruházott építőanyag? Semmi sem épült.
17 2012. április 13. péntek, 09:00
§
Apropos: minél később határoz a testület, annál nagyobb az esetleges kár mértéke.
16 2012. április 13. péntek, 08:59
§
A hivatal most választhat: vagy visszavonja az építési engedélyt és akkor a beruházó számon fogja kérni a kárát: a tényleges kárt, az elmaradt hasznot, az esetlegesen zsebbekerült értéktárgyat és kellő megfontolás után bírósághoz fordul, vagy élhetetlenné teszi a települést. Nem értem, miért kell egy esetleges pertől félni. Tisztességes testület ezt választaná és nem a település élhetetlenné tételét (lásd pl. közlekedés ellehetetlenülése, ingatlanok elértéktelenedése. Aki állít, azé a bizonyítás terhe. A beruházó felperes szépen benyújtja a vagy jól, vagy rosszul megfogalmazott és megindokolt keresetlevelét. Ha elszúrta, akkor az alperes önkörmányzat malmozik csendben és nyer. Vagy ellenbizonyít. Mindenesetre nem lesz könnyű dolga a felperesnek és én sokéves sikeres gazdasági peres tapasztalattal a hátam mögött egyáltalán nem borítékolnám a beruházó pernyertességét.

Az a véleményem, hogy vagyunk itt helyben jó páran tisztességes és alapos szakmai ismeretekkel bíró jogászok, ezekről a lehetőségekről a testületi tagokat a lakóhelyünk érdekében ingyen és bérmentve felhomályosíthanánk, a perben képviselhetnénk vagy legalább együtt gondolkodhatnánk az alperesi képviselővel.

Csak akkor hogy lehetne a saját baráti körnek nagy pénzeket kifizetni, nem lennének sztárügyvédek, mint Csuka javasolta a tavalyi közmeghallgatáson. Milyen nagy kár lenne, nemdebár?
15 2012. április 13. péntek, 08:24
zsiguci
"De a fejlődést nem kell és szabad megállítani"

A Tükörhegyi lakótelep nem "fejlődés" hanem "rák" egy olyan túlméretezett lakótelep, amit nem az ésszerű fejlődés, hanem a maximális MAGÁN profit alakít. A fejlődés szabályozható és korlátok között tartandó, egyébként felemészti és élhetetlenné teszi a környezetet. A fejlődés tükörhegyi (lásd tiltakozások) típusú formáit meg kell állítani, mert fenntarthatatlan és finanszírozhatatlan. Én nem tudom honnan veszi Ön a fent idézett mondatát, de megnyugtatom akkora baromság, hogy nem lehet szó nélkül hagyni.
A fejlődés és a települési érdek nem azonos képviselői magánzsebek tömködésével!
14 2012. április 13. péntek, 08:14
Ő-nek
Szerintem most az lesz a taktika, hogy megpróbálják szembeállítani a várost a tükörhegyiekkel.
Ami a képviselőt illeti tegnap világosan kiderült, hogy feladta Tükörhegyet. Valószínűleg kiszámolta, hogy itt 1200 szavazat van a város többi részén meg 9000.
13 2012. április 13. péntek, 07:25
jj
Sajnos azt hiszem számunkra már csak a remény maradt!!Kezdődött a Tópark -számomra nem megfelelő ,a környezetet,a természetet tönkre tevő cselekedetével,és most még egy másik betontorzó esetleg??A Tóparké már feketedik!!!,-de a növény és állat világ amit kipusztitottak attól nem kell életre!!!Már most akkora forgalom van,szinte kezelhetetlen-már más nem is hiányzik,csak egy giga lakótelep,raktárakkal ,irodákkal-mert a Depóban ugye nincs elég üres erre alkalmas épitmény ugye????Élhetetlenné teszik a már most is eléggé tönkre tett várost!!!
12 2012. április 13. péntek, 06:26
ő
Szörnyű milyen emberek vannak.
Másokat lenéz mert később költözött ide.
Nem látja mi megy itt?
Belebüfög mert névtelenül lehet mindent mondani.
Képviselő meg hol van a Tükörhegyről netán ő ötlete volt az egész lakópark?
Ez akar itt apja után polgármester lenni?
Na engem ez háborít fel.
A legtöbb beirkáló és gusztustalanságot állító beíró,maszatoló az maga a képviselő.
11 2012. április 13. péntek, 00:13
Omen
Kedves Jövendő!

Amennyiben ön ide Mexikóváros jellegű növekedést tervez, akkor legyen kedves és ezt írja ki legközelebb a választási plakátjára, ne az Élhető kertváros szlogent! Talán könnyebb lenne mindenkinek. Önnek sem kellene azon küzdenie, hogyan vigyen félre egy jó szándékú törekvést, mert itt senki sem éget keresztény szimbólumokat, sem zászlókat! S nekünk itt élő embereknek sem kellene küzdeni a hazugságok tengerével. A valós terveivel biztos nem kerülhetett volna döntési helyzetbe!
Bízzunk benne, hogy egyszer kinőjük ezt a gyerekes szintet, hogy mindig más a hibás!?
10 2012. április 12. csütörtök, 23:14
kesergő
Jövendő. Ön is leírta, hogyan tűnik el egy nyugodt kis kertváros a Föld felszínéről. Részemről egyetértek a megmozdulással, bármennyire is elsőre drasztikusnak tűnt. Temetni pedig egy keresztény közösség keresztény jelképpel temet (Tükörhegyen és Törökbálinton tudtommal zömében nem buddhisták, vagy egyéb vallásúak laknak).

Fejlődni kell, írta. Naná, csak ne keverje a fejlődést a burjánzással. Ha Törökbálint 5-10 éven belül egy 20-25 ezer fős város lesz, akkor már rég nem beszélhetünk majd nyugodt kertvárosról. A temetés emiatt teljesen jogos.

Én drukkolok a tükörhegyieknek. Régóta figyelem őket és azt látom, hogy végre egy ügyes csapat, akik igazi kiállással és hatékonyan küzdenek a helyi kiskirályok ellen.

Hajrá Tükörhegy, drukkolok nektek!
9 2012. április 12. csütörtök, 23:03
Anyátok
kedves jövendő, ne haragudjon, nem tudtam, hogy tükörhegyiek ide nem kommentelhetnek és nem érezhetik magukénak a problémát. ezer bocsánat!
8 2012. április 12. csütörtök, 23:01
Bambika
Ja és nem hazudik...
7 2012. április 12. csütörtök, 22:59
Bambika
Az lehet, de per pill a Budapestiek ezt nem szeretnék, mert így is fulladoznak a rossz levegőtől, ezért is hoztak törvényt rá, hogy ne lehessen aglommerációban eztán lakótelepet építeni. Lehet, Ön erről az apró momentumról lemaradt.
Tegyem hozzá, sok vallásos ember is jön a megmozdulásra, akik mentesek az álszent megnyilvánulásoktól, sőt, olyanok is, akik nem vallásosak, de mégis betartják a tízparancsolatot, például, hogy ne loj, ne csalj...
6 2012. április 12. csütörtök, 22:55
jövendő
Tisztelt uraim, a kialakult problémára nem a katolikus vallási közösség jelképeit kellene felhasználni, ilyen formán lehetne más jelképet is égetni, vagy törökbálint zászlaját. Bármilyen ilyen cselekedet felháborít, és a nyugalmam megzavarására alkalmas, mint ahogy a koporsó égetés is.

Nagyon úgy fest ez a kérdés, hogy ez nem törökbálint ügye, hanem tükörhegy önálló ügye kezd lenni. Persze biztosan felvetődhetnek aggályok, ez így van. De a fejlődést nem kell és szabad megállítani. Bármelyik nagyváros a világon, ahová szívesen járunk, ámulni-bámulni és mondjuk ki irigykedni is, pont úgy jött létre, hogy elkezdtek fejleszteni, építeni. Nem túl soká, amit most agglomerációnak nevezünk össze fog teljesen nőni Budapest perem kerületeivel, ez így lesz megakadályozhatatlanul. Miért? Mert az embereknek erre van igénye.

A világ bármely országát nézzük. Itt most éppen Mexico város jutott eszembe: 1980- 8,8 millió lakos, 2010- 18,4 millió lakos. Nem azért fejlődött ekkorára mert az emberek nem akarták. A gazdasági kényszer is közrejátszott, persze említhetnénk benne a két Bp-nyi bádog város részt, riogatásképpen, de ez itt nem jön szóba hiszen nem ilyen szerepelt a tervekben.

Igen abban igaza van Tükörhegynek, hogy ez sok, és sokk hatású lehet, ha nem szélesítik ki az utakat 2x2 sávra, és az infrastruktúrát nem igazítjuk az igényekhez. A nagyvárosok vonzáskörzete menthetetlenül bele olvad a városba, csak idő kérdése. Ezt itt sem fogja megakadályozni senki
5 2012. április 12. csütörtök, 22:46
Anyátok
Amikor az építéshatóság hazudja az emberek szemébe, hogy itt csak egy kis 2 szintes semmiség lesz alul saját úttal, a házak lentre pozicionálva és egyébként szolgáltatásokkal lesz tele, iskolákkal, óvodákkal, sportközponttal, akkor a betelepülni vágyó felkiált: -Ez itt a kánaán! Ide költözöm, vállalom a vidéki élet szépségét, elmenekülök a városi betontenger elől, a szmogból és itt akarom felnevelni a gyerekeim, akik megöröklik a házat, miután engem eltemetnek majd a helyi temetőben!
Megveszed a telked szépen, felépíted a házad, benne laksz és egyszer csak megtudod, hogy a saját képviselőid irányított folyamattal, átminősítésekkel egy gigantikus lakótelepet tettek eléd egy éve, a zsebükbe pedig valami mást(na jó, nem igaz, a dél-afrikai bankszámláikra). Ekkor legszívesebben eret vágnál magadon a hiteleddel együtt, ami azóta kétszeresére nőtt, az otthonod pedig eladhatatlanná vált, hogy legalább elmenekülhetnél innen, Mutyifalváról. És mindehhez nincs közöd, mert nem vagy telekszomszéd, csak szembe szomszéd és egyébként is mit vinnyogsz, ez nem szénbánya vagy atomerőmű lesz, hogy jogod legyen beleszólni.
Lehet, hogy nem leszünk elegen a demonstráción, mert talán túl furcsa módját választottuk a gyászunk kifejeződésének, de egy biztos, hogy a szomorúság a szemeinkben valódi lesz. Vajon fog ez valakit érdekelni a felelősök közül és vállalják a több milliárdos kártérítést a tükörhegyiekkel szemben, akiknek átlagosan 20%-os értékcsökkenést szenvedtek el otthonaik (kinek 90, kinek 2%-ot), saját választóikkal szemben? És ráadásul Törökbálint egyre több és nagyobb részén folytatódik ugyanez, míg bele nem fulladunk saját magunkba az infrastrukturális hiányainkkal küszködve. Nagyon kíváncsi vagyok, mi fog történni, de félek, hogy semmi sem fog változni...
4 2012. április 12. csütörtök, 22:27
Lárifári
Kedves borzongó!

Az a gyalázatos, amit a pógármester és mutyicsapata művel egy ideje. Te hol laksz, Törökbálinton? Biztos? Szoktál nyitott szemmel járni, vagy már rég homokba dugtad a fejed, azért nem látod mi zajlik körülötted? Vagy esetleg benne vagy a mutyiban?
3 2012. április 12. csütörtök, 20:43
Jaj, ne!
Olvasom Turai állásfoglalását a városi honlapon. Ez nem a testület, ez Pista. Jaj, ne! Olyan álságos, amit írsz, Pista! Szégyelld magad! Eddig nem akartam ott lenni, de ezek után én is kimegyek demonstrálni.

Ki húzott ebből a lakótelepből is hasznot, Pistám, Gabikám?
2 2012. április 12. csütörtök, 20:26
Qui prodest?
Nem, csak sok testületi tag kommentezik bele.

Mellesleg mindenki belegondolt, mekkora közlekedési káoszt fog majd okozni, ha valóban beépül az óriáslakótelep? Mi jó ebben nekünk, itt lakóknak?

Kik idézték ezt elő?

Kiknek volt ebből haszna?
1 2012. április 12. csütörtök, 19:50
borzongó
Gyalázatos!

Kedves kitaláló! Mindenkinek tetszett? Sok beteg van arra?
Copyright © 2017 Törökbálinti újság. Minden jog fenntartva.
A Joomla! a GNU/GPL licenc alatt kiadott szabad szoftver.
Fordította a Magyar Joomla! Felhasználók Nemzetközi Egyesülete
Múltunk - jelenünk
Belépés
Kapcsolódó cikkek

Top!