2017. október 24., kedd

Logo

Címlap Itthon Több budaörsi és törökbálinti járaton is forgalomba állnak a vadonatúj autóbuszok

Hungarian English French German Italian Polish Romanian Serbian Slovak
Keresés a hírekben

Több budaörsi és törökbálinti járaton is forgalomba állnak a vadonatúj autóbuszok PDF Nyomtatás E-mail
Írta: BKK   
2014. június 10. kedd, 21:11

A főváros forgalmában is fontos szerepet betöltő agglomerációs vonalak közül a Budaörsre közlekedő 40-es, 40E, 140A, valamint a Budaörsön túl Törökbálintra is járó 140-es és a 140B buszjáraton is új, alacsonypadlós és akadálymentesített járműparkkal veszi át 2014. június 7-étől (szombattól) az autóbuszos közösségi közlekedés szolgáltatási feladatait a VOLÁNBUSZ Zrt. a Budapesti Közlekedési Központ megrendelésére.

 

A menetrendek, a járatszámok és a tarifák továbbra is a meglévő fővárosi BKK-rendszerbe illeszkednek. A mostani ütemmel, a 287-es és 287A buszvonalak már megvalósult járműcseréjével és a június folyamán a 88-as, 172-es, 188E, 240E, 940-es, 972-es vonalakat érintő további járműcserékkel együtt a budaörsi és törökbálinti vonalakon összesen 47 darab szóló MAN A21 Lion’s City autóbusz áll forgalomba. A buszjáratok Újbuda és Kelenföld közlekedésében is jelentős szerepet töltenek be Budapesten. Az agglomerációs vonalakra érkező, összesen 167 darab klimatizált, alacsonypadlós és környezetbarát autóbuszokkal számottevően növekszik a szolgáltatás színvonala az érintett vonalakon.

A péceli 169E és 956-os, a solymári 64-es, 64A, 164-es, 264-es és 964-es, a pilisborosjenői 218-as, a nagykovácsi és remeteszőlősi 63-as és 963-as, a gyáli 55-ös, 84E, 89E, 94E, 294E és 994-es, a diósdi 13-as, 113-as és 113A, valamint a Kamaraerdőből Budaörs felé járó 287-es és 287A agglomerációs buszjáratot követően 2014. június 7-étől a Budaörsre járó 40-es, 40E, 140A, valamint a Budaörsön túl Törökbálintra is közlekedő 140-es és 140B buszjáraton is új, alacsonypadlós és akadálymentesített járműparkkal veszi át az autóbuszos közösségi közlekedés szolgáltatási feladatait a VOLÁNBUSZ Zrt.

Somodi László, a BKK vezérigazgató-helyettese a Budaörsön megrendezett sajtóeseményen hangsúlyozta: „A következő hetekben a további budaörsi és törökbálinti busz vonalán is megjelennek majd az új, légkondicionált alacsonypadlós, a korábbinál több ülőhellyel rendelkező, kényelmesebb autóbuszok. Az M4-es metró átadását követően az új felszíni hálózatban elindított új járatokkal is tovább javítottuk Budaörs kiszolgálását. ” A menetrendek, a járatszámok és a tarifák továbbra is a meglévő fővárosi BKK-rendszerbe illeszkednek. „ A nyár derekára befejeződik az agglomerációs szolgáltatásváltás, és a fejlesztések eredményeként a nyár közepére minden második busz alacsonypadlós lesz Budapesten” – tette hozzá a vezérigazgató-helyettes.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Fővárosi Önkormányzat megállapodása alapján a Budapesti Közlekedési Központ közbeszerzési pályázatán nyertes VOLÁNBUSZ Zrt. 8 + 2 évre kapta meg a jogot az agglomerációs vonalak üzemeltetésére. A társaság a pécelin, a solymárin, a pilisborosjenőin, a remeteszőlősin, a nagykovácsin, a gyálin, a kamaraerdein, a diósdin, a budaörsin és a törökbálintin kívül további 3 (budakeszi, szigetszentmiklósi/lakihegyi) agglomerációs járatcsoportot vesz át június végéig ütemezett időpontokban.

Egész Emil, a VOLÁNBUSZ Zrt. általános vezérigazgató-helyettese a sajtóeseményen elmondta: „ Az állami tulajdonú VOLÁNBUSZ Zrt. 11 milliárd forintból összesen 167 autóbuszt szerzett be, közülük mintegy 150-et állít majd minden munkanap reggel forgalomba a BKK által szervezett, a főváros buszhálózatába szervesen illeszkedő elővárosi vonalakon.” Az új buszok több ütemben a 13-as, a 22-es, a 64-es buszcsalád, a 38-as, a 40-es, a 40E, az 55-ös, a 63-as, a 84E, a 88-as, a 89E, a 94E, a 140-es, a 140A, a 140B, a 169E, a 172-es, a 188E, a 218-as, a 240E, a 272-es, a 287-es, a 287A és a 294E autóbusz vonalán és az agglomerációs éjszakai járatokon jelennek meg.

A 106 darab MAN A21 Lion’s City és a 61 darab Rába-Volvo 7900 típusú autóbusz minden korszerű igénynek megfelel: a járművek teljes hosszukban alacsonypadlósak és akadálymentesítettek, kamerarendszer működik bennük, az utazást légkondicionáló teszi még komfortosabbá. Az új buszok megkönnyítik az idősek, a mozgásukban korlátozottak és a babakocsis szülők közlekedését. A kerekesszékes utazást kihajtható rámpa is segíti.


A Rába-Volvo autóbuszokat a továbbfejlesztett és csökkentett CO2-kibocsátású Euro 5 EEV motorral szerelték fel. A MAN járműveket a közösségi közlekedésben Magyarországon először megjelenő Euro 6 normának megfelelő motorral és a környezetterhelés csökkentését is segítő legkorszerűbb automata sebességváltóval gyártották. Minden harmadik új járműbe beépített automata utasszámláló rendszerrel támogatja a forgalomszervezési feladatokat. A buszokat felszereltük a FUTÁR rendszerrel, az utastérben és a jármű oldalain elhelyezett belső és külső kijelzők folyamatosan adnak aktuális tájékoztatást a járat útirányáról és a soron következő megállókról. Az új buszok üzembe állításának köszönhetően Budapest és az agglomeráció levegőszennyezettsége jelentősen csökkenthető.
A fejlesztések eredményeként a nyár közepére minden második busz alacsonypadlós lesz Budapesten.

(A BKK közleménye)

 
Kérjük, hogy regisztráljon vagy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni ehhez a cikkhez.
Copyright © 2017 Törökbálinti újság. Minden jog fenntartva.
A Joomla! a GNU/GPL licenc alatt kiadott szabad szoftver.
Fordította a Magyar Joomla! Felhasználók Nemzetközi Egyesülete
Múltunk - jelenünk
Belépés
Kapcsolódó cikkek

Top!