2017. november 19., vasárnap

Logo

Címlap Lapszemle Mégsem lesz óriás-lakótelep Törökbálinton?

Hungarian English French German Italian Polish Romanian Serbian Slovak
Keresés a hírekben

Mégsem lesz óriás-lakótelep Törökbálinton? PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Szabó Anna   
2011. február 23. szerda, 10:48
Az ombudsman ajánlására megsemmisíthetik a kis Sukorónak helyet adó rendeleteket.
A Magyar Nemzet cikke.


Törökbálint képviselő-testülete holnap dönt arról, hogy megsemmisítik-e a kis Sukoróként elhíresült törökbálinti ezerlakásos óriás-lakótelep érdekében hozott helyi rendeleteket. Az óriásberuházásról még decemberben kért egyhangú szavazással vizsgálatot a parlament önkormányzati és területfejlesztési bizottsága. A jövő nemzedékek országgyűlési biztosa ugyanis súlyos jogsértéseket, alkotmánysértést talált az eljárásokban.


Holnap végleg lefújhatják a kis Sukoróként emlegetett, Törökbálintra tervezett izraeli óriás-lakótelep megépítését, miután Fülöp Sándor, a jövő nemzedékek országgyűlési biztosának vizsgálata megállapította: alkotmánysértő volt a beruházás engedélyeztetése, jogsértően módosítgatták a telepnek otthont adó rendezési és átsorolási terveket, és visszásságokat találtak az építési engedélyeztetési eljárások során. Az ombudsman ajánlása szerint az önkormányzatnak hatályon kívül kell helyeznie a lakótelep megépítését lehetővé tevő határozatokat, és egy új, immár szabályos eljárást kell lefolytatni a fejlesztési terület sorsáról.

Turai István, Törökbálint polgármestere lapunknak hangsúlyozta: eleget tesz az ombudsman kérésének, és már előterjesztette a szükséges rendeletmódosítást, amelyről holnap szavaz a város képviselő-testülete. Csenger-Zalán Zsolt, a körzet fideszes országgyűlési képviselője lapunknak nyilatkozva már korábban rossz és szerencsétlen megoldásnak nevezte a beruházást, amely szerinte nem egyezik a település érdekeivel. Az ügyben még decemberben egyhangú szavazással kért vizsgálatot a parlament önkormányzati és területfejlesztési bizottsága.

Hamvába holt kompromisszum

– Az országgyűlési biztos állásfoglalása számunkra megerősítette, nem csak mi gondoljuk úgy, a Tükörhegyre engedélyezett ezerlakásos lakótelep kifejezetten aggályos, hanem kiderült, hogy törvénysértő is. Bízunk benne, hogy az önkormányzat és a beruházó is elfogadja az állásfoglalásban írtakat – mondta el Szőke Péter, a helyi lakosságot képviselő Tükörhegyi Közéleti Egyesület elnöke. Elmondta: a kompromisszumos megoldást szorgalmazva ültünk tárgyalóasztalhoz a polgármesterrel, az alpolgármesterrel és a beruházó képviselőivel tavaly novemberben. – El szerettük volna érni, hogy a beruházó az itt lakók érdekeit figyelembe véve a kertvárosi, családi házas környezetbe illő beruházást valósítson meg. Sajnos minden javaslatunktól mereven elzárkóztak a saját gazdasági szempontjaikra hivatkozva, a tárgyalás emiatt teljesen eredménytelenül zárult – mondta. Rámutatott: az ombudsman állásfoglalása számukra azt jelenti, hogy ez az ügy egy komoly próba, a demokráciánk próbája.

Lakótelepekkel nincs zöld jövő

Az óriáslakóparkkal kapcsolatban nemcsak az önkormányzat, a lakosság, egyes szakmai kamarák, hanem környezetvédelmi szervezetek is tiltakoztak. – Mind ökológiai, társadalmi, településszerkezeti, mind közlekedési, mobilitási szempontból rendkívül károsnak tartjuk az ilyen, az agglomerációban, a városhatár közelében épülő monstre lakóparkokat – nyilatkozta lapunknak Mészáros Péter, a Zöld Jövő Környezetvédelmi Egyesület elnöke. Hangsúlyozta: szétrombolják a meglévő települési térszerkezetet, intézmény rendszerrel elláthatatlanok, jelentős további ingázó, döntően autós mobilitást gerjesztenek a főváros felé, komoly járulékos környezet terheléssel, miközben ezeket az erőforrásokat a belsővárosi övezetek rehabilitációi igényelnék. Az egyesület, amely az érintett települések vezetőivel együtt nemrég tartott munkamegbeszélést az ügyben, már a 90-es évek elején felhívta a figyelmet a budai agglomerációs települések területgazdálkodási anomáliáira, a külterületek, zöldterületek átsorolására, kereskedelmi és lakóövezeti beépítésére. Mészáros Péter leszögezte: e folyamat része a törökbálinti óriásprojekt.


Hajózni kell!

A törökbálinti óriás-lakóteleppel kapcsolatos ombudsmani kifogásokkal nem ért egyet Zvi Frank, a beruházó Shikun Binui vállalat vezetője. – Úgy gondoljuk, a jövő nemzedékek országgyűlési biztosa által készített jelentés tévedéseket tartalmaz, amelyekre rövidesen felhívjuk a hivatal figyelmét. Aggályosnak, szakmailag elfogadhatatlannak tartjuk, hogy a hivatal jelentéstervezete úgy szülessen meg és kapjon nyilvánosságot, hogy az érintett témákat a megfelelő hatóságok még nem is véleményezték. Meggyőződéssel állítom, hogy minden tevékenységünk teljes mértékben megfelel a jogi követelményeknek – közölte lapunkkal. Véleménye szerint a tükörhegyi fejlesztés Törökbálint jelentős, talán korszakos fejlődését jelenti majd. Valójában a város kieső részén valósul meg, és a lakosságnak csak csekély részét zavarhatja majd az építkezés. A helyi lakosság panaszaival kapcsolatban a cégvezető leszögezte: ha ön egy szekrényt vásárol és azt két hangosan szuszogó ember viszi fel a lépcsőházban az emeleti lakásába, a lépcsőházban közlekedőktől nyilván elvárja, hogy félre álljanak, hogy a szállítók elférjenek. Elnézzék az ön fejlesztésével járó átmeneti kellemetlenséget. Hajózni kell! – hangzik a mondás.

Építeni is kell. A tíz fázisban, 10-15 évig tartó beruházás környezeti hatásaival kapcsolatos kérdésünkre Zvi Frank visszakérdezett: Árulja el, miként lehet építkezni úgy, hogy az építkezést a környékbeliek ne vegyék észre, ne lássák-hallják az építőanyagot a helyszínre szállító tehergépjárműveket. Szívesen vennénk a tanácsát arra vonatkozóan is, hogy miként lehet falakat felhúzni, tetőt ácsolni hangtalanul, a környék lakosai kímélése végett. Mindazonáltal a lehető legmodernebb technológiát alkalmazzuk, hogy minimálisra csökkentsük az építési terület zavaró tényezőit, megfelelve a vonatkozó jogszabályoknak – mondta az izraeli befektető, aki megerősítette: készen állnak arra, hogy találkozzanak a lakossággal.

Lapunk már októberben megkereste az ügyben az izraeli vállalatot. Guranits Attila beruházási vezető ekkor elismerte, hogy jelentős, mintegy 4,7 milliárd forintnyi hitelt vettek fel, ebből vásárolták meg a telkeket.

 
Kérjük, hogy regisztráljon vagy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni ehhez a cikkhez.
Hozzászólások (66)
66 2011. március 16. szerda, 08:33
kicsi a világ
A választások előtt botrányt kavart Szentendrén, hogy a polgármester és több önkormányzati képviselő személyes érdekeinek megfelelően tolnák ki a város határait, hogy drágább besorolású belterületnek nyilvánítsák a kárpótlási jegyekkel szerzett földeket. Az önkormányzat a városvédők támadása miatt akkor visszakozott, és elfogadta, hogy először legalább egy hatástanulmányt készített arról, mi lesz, ha tovább bővül az infrastrukturálisan amúgy is túlterhelt, egyre zsúfoltabb település. A választás elmúlt, a hatástanulmány készítését leszavazták, gőzerővel újraindult a bővítési projekt.

Szabályszerűen bejelentette érintettségét Dietz Ferenc szentendrei polgármester, Dicső Zoltán fideszes, és Filó András jobbikos képviselő az önkormányzat januári ülésen, amikor a városhatár mellett fekvő telkek sorsát érintő kérdésről kellett dönteni. Az éjszakába nyúló ülésen aztán egyenként megszavazták, hogy senkit sem kell kizárni a szavazásból. Filó nem támogatta Dicső kizárását, Dicső viszonozta a gesztust, és mindketten a nemmel szavaztak a polgármester kizárására is. A városban köztudott, hogy mindhármuknak (illetve a polgármester esetében családjának) jelentős földterületei vannak a belterületbe vonásra kijelölt részeken. Becslések szerint mintegy 100 ezer négyzetméter tartozik érdekeltségi körükbe.
65 2011. február 26. szombat, 16:46
egy fideszes
A „szuszogó szekrénycipelők” szerintem még pihennek a Kerthelységben. Biztos várják, hogy „az átmeneti kellemetlenségek” véget érjenek. Aztán jöhetnek a szekrénnyel.
64 2011. február 26. szombat, 16:43
polgári oldal
A képviselő-testületi ülésen ott voltak esetleg már szuszogó szekrénycipelők is (copyright: Zvi Frank?
Vagy ők egyelőre még nem hozzák a stelázsit?
63 2011. február 26. szombat, 16:06
másik bálinti
zárt ülésen tárgyalták.
Szőke úr ott volt.
A beruházó is képviseltette magát.
úgy ÉRTETTEM, hogy még nem vonták vissza a határozatokat.
de valóban, a határozat nyilvános lesz!
62 2011. február 26. szombat, 11:16
lac
Szőke úr ott volt-e? Ki tud valamit?
61 2011. február 26. szombat, 11:00
Matyika
Majd csak fölteszik ide is a zárt ülés határozatát! Én úgy tudom, zárt ülés volt végül is, aztán ki tudja! De hogy menni fog tovább minden, mintha semmi sem történt volna, az tuti! Senki nem lesz felelős semmiért, mert ugye ezt a világot éljük!
60 2011. február 26. szombat, 10:51
lac
Tisztelt Turai Úr és Testület! Az 58.komment tartalmát akarjuk megvalósulni látni mindannyian.

Kérdés, mire mentek el ezek a horribilis pénzek (lásd beruházások). Ha abból indulunk ki, hogy mindenki érdekelt (eddig úgy tűnik), mert tavaly volt két választás, és a pártoknak finanszírozást kellett találniuk, akkor nem sok esélyünk van a tiszta közéletre.

Ki tudja,mi történt tegnap a testületi ülésen, zárt volt-e, mit határoztak Tükörheggyel kapcsolatosan?
59 2011. február 26. szombat, 10:41
kekó
Hurrá!
Ezeket kellene újságba tenni,hogy mindenki lássa! Ne csak a pártsemleges Kerthelyiséget lehessen olvasni és abból ítélni meg a városunk állását.
Ha kell besegítünk ennek a megteremtésébe is.
58 2011. február 25. péntek, 23:25
egy fideszes
részlet a jegyzőkönyvből:

SZILÁGYI PÉTER (LMP): Köszönöm szépen a szót, elnök úr. Nagyjából a képviselő asszony már elmondta az én észrevételeimet is. Annyit szeretnék még hozzáfűzni, hogy itt egy sokkal általánosabb kérdésről van szó, mint a Tükörhegy, Törökbálint kérdése. Itt egész egyszerűen arról van szó, hogy a helyi lakosokat, a helyi érintetteket milyen szinten akarja a jogszabályalkotó, illetve a beruházó belevonni azokba a döntésekbe, ami őket érinti. Én azt nem tudom elfogadni, hogy a társadalmi részvétel kimerüljön annyiban, hogy kifüggesztik a polgármesteri hivatal oldalára azokat a dolgokat, ami őket érinti. Ez most már a XXI. század, nem így működik, de még ha az internetre kiteszik, ez sem megoldás. Itt arról van szó, hogy igenis ügyféli jogokat kell adni azoknak az embereknek, akik a helyi közösséget alkotják. Nem lehet elmenni abba az irányba, hogy az ott élő emberek ellenkezésére, dacára egyfajta falansztert kényszerítünk rájuk. Igenis, ezek az emberek azért költöztek oda, mert elképzeltek maguknak egy ideális világot, ezt ők maguknak megpróbálták megteremteni, erre pedig őket kijátszva, nyakukra fognak építeni emeletes házakat úgy, hogy közben nem is gondoskodnak arról, hogy a megfelelő infrastrukturális fejlesztések megvalósulhassanak.
57 2011. február 25. péntek, 23:20
egy fideszes
jegyzőkönyv részlet
CSENGER-ZALÁN ZSOLT (Fidesz):
„Köszönöm szépen a lehetőséget, elnök úr, illetve a tisztelt bizottságnak, hogy ehhez hozzájárult. Nagyon rövid leszek, hiszen én ma délelőtt tudtam meg azt, hogy egyáltalán ez a bizottság ezt a témát tárgyalja. Jómagam is nagyon sajnálom, hogy az önkormányzat részéről nincs itt senki, viszont azt üdvözlöm mindenképpen, hogy a bizottság foglalkozik ezzel a kérdéskörrel. Ahogy itt a véleményeket hallottam, azt hiszem, hogy van itt még kivizsgálnivaló akár a bizottság részéről, akár érdeklődéssel várom a minisztérium, illetve a többi hatóság állásfoglalását és az ombudsmanét”.
56 2011. február 25. péntek, 23:17
egy fideszes
jegyzőkönyv részlet:

SZALÓ PÉTER államtitkár Belügyminisztérium:

Van egy trükkös eleme azért a rendeletmódosításnak, ez pedig azzal függ össze, hogy erre a területre meghatároztak egy telekosztást és ahhoz pedig egy szabályozási vonalat.
Tulajdonképpen a rendezési terv, tehát a települési önkormányzat rendelete alól kicsúszott ez a dolog ilyen értelemben.
55 2011. február 25. péntek, 23:14
egy fideszes
Részlet a parlament önkormányzati bizottságának a tükörhegyi botrányt vizsgáló ülésének jegyzőkönyvéből (fent van a parlament.hu-n)

SZALÓ PÉTER helyettes államtitkár (Belügyminisztérium) „Amennyiben anyagi jogok sérülnek, és itt adott esetben fölmerül a polgárok félrevezetése, értékcsökkenés, akkor ez bírósági kategóriába tartozik.

Az persze kérdéses számunkra, hogy a válság esetén lesz-e hitelező, amely ad egy ilyen fejlesztésre forrást. Azt látjuk, hogy a már megkezdett beruházások mögül is kivonulnak a bankok, tehát ez egy kérdés, hogy ebben a formában meg tud-e valósulni, miközben a szomszédos, nagyon közeli területeken hatalmas lakáskínálat van, és ez piaci oldalról is megkérdőjelezi a fejlesztést. De ez csak egy hozzáadott magánvélemény.”
54 2011. február 25. péntek, 21:06
tóparkőr
(lac)-nak mondom:
feltehetőleg a Tó-Park benne volt a finanszírozásban. Most, hogy a tóparkos pénzcsap elapadt, Törökbálint polgármestere a helyi vállalkozóknál kuncsorog pénzért ennek az újságank látszó papíripari (mellék)terméknak az életben tartásához.
53 2011. február 25. péntek, 18:34
fent van a neten
ELNÖK: Bocsánat. A kérdésem továbbra is, hogy a törökbálinti önkormányzattól van-e itt valaki hallgatóként vagy akármi. (Nincs jelzés.) Nincs. Magunk között megjegyezném, ez Törökbálint települést érinti, számomra felháborító egyébként, hogy a polgármester meg a jegyző lemondja egy parlamenti bizottság meghívását. Nincs olyan halaszthatatlan közfeladat, ami miatt ezt le kell mondani, kivéve kórház meg temetés. Vagy legalább küld maga helyett valakit. De ezt csak úgy per tangentem jegyzem meg. Így egyébként nehéz, mert a tárcák itt vannak, a minisztériumok el tudnak jönni, a kérelmező vagy a panaszos eljön, a beruházó eljön, és sem a jegyző, sem a polgármester nem jön el. Azt gondolom, hogy azért ez túlmegy mindenen. De hát ezt csak üzenem, ha valaki elmondja nekik. Parancsoljon!

HEGEDŰS LORÁNTNÉ (Jobbik): Kérdéskör van, de azért én legelsősorban szeretném üdvözölni a megjelenteket. Hallom a beruházó részéről, hogy hány sikeres fejlesztés van a hátuk mögött, ezért úgy is üdvözlöm őket, mint azon cégcsoporthoz tartozókat, akikhez a Promote Kft. is tartozik, amely a Club Aliga fejlesztésében vett részt, amely ügyben már a Nemzeti Nyomozó Iroda nyomoz különösen nagy összegű hűtlen kezelés gyanúja miatt. Az államtitkár úrtól szeretném kérdezni, hogy ön mint a településfejlesztésért, területfejlesztésért felelős államtitkár bizonyára tudja – vagy ha nem tudja, akkor meglepetéssel hallom, hogy nem tudja -, hogy a Shikun & Binui cégcsoport mögött milyen tőkeérdekek vannak. Ön valahogy úgy fogalmazott pontosabban, hogy nem tudja, hogy van-e rá fejlesztői lehetőség, van-e olyan tőkeerős cégcsoport a háttérben, ami ezt meg tudná finanszírozni. Úgyhogy meglepetéssel hallom, hogy ön mint államtitkár nem tudja, hogy a Shikun & Binui mögött az Arison cégcsoport van, ami mondhatjuk, hogy világméretben az egyik legtőkeerősebb cég. Tehát attól nem kell félni, hogy ha ez meg akar valósulni, akkor meg fog-e valósulni vagy sem, akármennyire is tiszteletreméltó a helyi bennszülöttek tiltakozása. Azt szeretném kérdezni, az egyik konkrét kérdésem, hogy mikor volt a legutolsó olyan helyi építési szabályzat, illetve szabályozásiterv-módosítás, ami ezt a területet érintette. Most az előbb a beruházótól azt hallottuk, hogy ők két évvel azután, hogy az utolsó ilyen jellegű módosítás megtörtént, kerültek birtokba. Viszont az államtitkár úr meg azt mondta, hogy 2009-ben volt a legutolsó helyi építési szabályzatos módosítás, ami két egymást kizáró állítás. Szeretném kérdezni, hogy mi akkor ebben a kérdésben az igazság. Azt szeretném kérdezni, hogy született-e településrendezési szerződés. Nem biztos, hogy ezt pontosan így hívják, lehet, hogy megállapodás, lehet, hogy szerződés, de a műfaja egészen biztosan településrendezési szerződés, megismerhetjük-e ennek a tartalmát, mert ez az egyik alapprobléma sok esetben. Kérdezném tisztelettel azt is, hogy volt-e opciós szerződése a területre a Shikun & Binuinak, mielőtt megvette volna ezeket a telkeket, hiszen nem hiszem, hogy létezik ma Magyarországon olyan önkormányzat, amely csak így felruház, hogy azt ne mondjam, felcsicsáz mindenféle építési jogosultságokkal bizonyos területeket, anélkül, hogy a mögött vagy amellett valamifajta településrendezési szerződést vagy ahhoz hasonló megállapodást ne kössön a tulajdonosokkal, hiszen a vagyonértékű jog egy településrendezési szerződésnél, amikor egy adott terület sorsáról döntünk, akkor bizonyos vagyonértékű jogokat ruházunk fel az adott területre, tehát anélkül, hogy ennek valamifajta ellentételezése lenne. Azt gondolom, hogy ezt finoman szólva legalábbis hanyag kezelésnek lehetne minősíteni. Továbbá az előbb az hangzott el, hogy elvi építési engedélyt kértek a területre és ez a helyben szokásos módon közzé lett téve. Akkor azt szeretném kérdezni a civil szervezettől, hogy önök, amikor az elvi építési engedélyt beadták, akkor már szerettek volna-e ügyféli jogállást szerezni az eljárásban. Tehát akkor tudtak-e ügyféli jogállást szerezni, akkor inkább így kérdezem, az építéshatósági eljárás folyamán? Jó, akkor köszönöm szépen, egyelőre ennyik lettek volna a kérdéseim.

részlet a jegyzőkönyből
52 2011. február 25. péntek, 16:40
fent van a neten
GURANITS ATTILA (Shikun & Binui R.E.D. Substantia Kft.): Köszönöm szépen a szót, elnök úr. Tisztelt Bizottság! Tisztelt Elnök Úr! Nekem is kevésbé van ebben gyakorlatom, de megpróbálok rövid lenni és nem sokáig rabolni az idejüket. A Shikun & Binui Substantia Kft. beruházási vezetője vagyok. Cégünk mintegy 12-15 éve itt van már Magyarországon, jó néhány sikeres fejlesztés van a hátunk mögött. A kérdéses ügyben tényleg három rövid megjegyzést szeretnék csak tenni. Az egyik az, hogy társaságunk a kérdéses területet jóval mintegy két évvel a jelenleg is érvényes szabályozási terv megalkotása után, magánszemélyektől vásárolta, és az elejétől kezdve jóhiszeműen és elvárható gondossággal folytattuk a tervezést is, a terület megismerését, illetve az egyeztetést az önkormányzattal, polgármester úrral. Ez odáig ment, hogy teljesen megértettük és elfogadtuk a polgármester úr azon felvetését, hogy a humáninfrastruktúra fejlesztése egy kulcskérdés a településen, és társaságunk vállalta a területen egy háromcsoportos óvoda felépítését a fejlesztés egy bizonyos stádiumában. Erre közjegyzői okirat van, tehát társaságunk természetesen a jövőben ehhez tartani fogja magát. A másik. Azt gondolom, hogy az elnök úr által képviselt területen ingatlannal rendelkezők abban az időben is, amikor az ingatlanaikat vásárolták és mint ahogy most is, felelősen gondolkodó állampolgárok, mielőtt megvásárolták az ingatlanjaikat, megnézték, hogy milyen építési lehetőségek vannak. Én azt hiszem, hogy a többségük a jelenleg érvényes szabályozási tervek birtokában tették mindezt. Továbbmegyek. Amikor mi az első terveket, egy elvi építési engedélyt a teljes területre elkészítettük, engedélyezési tervet, amely a terület beépítésének tisztázását célozta, ez az önkormányzat által kiadott építési engedély a helyben szokásos módon közzé lett téve. Tehát mindenki, aki ott a területen lakott, megismerhette

Igen, szükségünk van a külföldi tőkére, de nem mindegy, hogy milyenre és milyen célra.

Elgondolkodott-e már azon valaki, hogy 10 esetből 9-ben, amikor külföldi tőkéből finanszírozott ingatlanberuházűásról van szó, kiderül, hogy a befektető izraeli?

Mielőtt még valaki antiszemitzmussal vádolna, leszögezném, hogy semmi bajom sem Izraellel, sem a zsidókkal.
Ugyanakkor köztudott, hogy a 80-as évek második felében Izrael tömegesen adott állampolgárságot a Szovjetunióból kivándorolt zsidóknak, akik között sajnos szép számmal akadtak maffiózók is.
Esetleg egy oknyomozó újságíró utánanézhetne, kik is ezek az izraeli ingatlanbefektetők, és nem elsősorban pénzmosásról van-e szó ilyen esetekben.
51 2011. február 25. péntek, 15:29
"Apénzelő"
Kedves lac!

Vegye kezébe a nyomtatott változatot.
Kérem, hogy az elejétől a végéig lapozza át.
Egy lapnak mindíg két oldala van.
Mire a végére ér, a választ is megtalálja!

Miről híres mostanság ez a város???

I N G A T L A N S P E K U L Á C I Ó!!!!!!!

A kisdobos és úttörő világban "Előre" szokták volt mondani köszöntéskor!!!

Ha még "teccenek" emlékezni...

Ebben a csúnya világban az adott szó bármikor letagadható de az előre köszönés megalapozza a bizalmat.
És sokminden mást is...
50 2011. február 25. péntek, 14:59
lac
Nézegetem a Kerthelységet a neten. Mintha két településen élnénk. Vannak ők és vagyunk mi. Ök írnak és csak önmagukról. Egy politikamentes példa: a Zimándy iskoláról Palkónét rendszeresen kérdezik, vannak Zimándy hírek, de Bálint Mártonos hírek vagy interjúk már nincsenek. Nonszensz.

Ki pénzeli ezt az egyoldalú tájékoztatást?
49 2011. február 25. péntek, 13:49
álmodozó
Milyen szép lenne,ha minden nagyobb beruházás előtt megkérdeznék a Törökbálinti lakosokat ,hogy felvállalják annak a költségét és ezt meg is szavazza.Nem csak egy pár figura dönt és mi meg fizetünk.Aki elrontotta fizesse meg abból a pénzből amit kapott érte.
48 2011. február 25. péntek, 12:43
Sünike
Kedves "politikamentesen-ha-lehet"!

Értem én az óhajt, noha írása az elsőtől az utolsó mondatig kőkemény politika, ahol a szálak ezek szerint a nagyon, de nagyon messzi időkbe vezetnek vissza!!!

Arról kellene most elmélkedni egy kicsit, vajon mi lehetett az a fene nagy titok, amiért zárt ülésen kellett tárgyalni a Tükör-hegyi botrányos, mutyizás gyanús ügyet???

Amennyiben nincs takargatni valójuk, úgy vajon mi lehet a háttérben?

És vajon az Ön által jelzett személy jelen lehetett-e az ülésen, és amennyiben igen, akkor az vajon milyem apropóból történhetett???

Nem tud valami közelebbit?
47 2011. február 25. péntek, 11:37
politikamentesen-ha-lehet
"Valójában a város kieső részén valósul meg, és a lakosságnak csak csekély részét zavarhatja majd az építkezés. A helyi lakosság panaszaival kapcsolatban a cégvezető leszögezte: ha ön egy szekrényt vásárol és azt két hangosan szuszogó ember viszi fel a lépcsőházban az emeleti lakásába, a lépcsőházban közlekedőktől nyilván elvárja, hogy félre álljanak, hogy a szállítók elférjenek. Elnézzék az ön fejlesztésével járó átmeneti kellemetlenséget"
Ez egy kifejezetten cinikus, amellett inadekvált hasonlat. Ha a butorszállítók elmentek, a kilátást takaró, többemeletes lakóházak, a kezelhetetlen forgalom, a meg nem oldott infrastruktúra ott marad...
De nem jó, ha a konklúzióinkat politikai, faji, vallási... sorolhatnám, köntösbe öltöztetjük. Nem vezet sehová. A pénz mindezeknél természetesen megjelenik, de próbáljuk az ügyet a tisztességes, és nem tisztességes üzleti ügyek kérdéskörére korlátozni. Meg arra, hogy mi, és előljáróink mivel járultunk hozzá ahhoz, hogy ez a helyzet létrejöhetett.
Más.
Kíváncsian várom a Fernengel féle interpellációra adott választ. A Kerthelyiség-hez még néhány adalék.
Azzal, hogy egy lapot ingyen kiszórnak a településen, már évek óta vétenek a versenysemlegesség szabályai ellen. A Törökbálinti Újság írott lapként való megszünése többek között ennek az egyenlőtlen harcnak köszönhető. De mára már a Gazdasági Versenyhivatal is egyszínű lett, onnan sincs mit remélni.
A Kerthelyiség-ben megadott email címre küldött levelekre nincs válasz, a szerkesztőségi telefont nem veszik fel. Megkérdezhettem volna, Molnár Tibor polgármesteri referens úrtól, hogy is van ez, hiszen az ő élettársa a főszerkesztő hölgy, de én helyettük is szégyellem magam.
46 2011. február 24. csütörtök, 10:29
Peet
Hogy egy építkezés mennyire zavaró a környezetére, vagy nem, mindenképpen időleges. Hogy a lakótelep mennyire veszi el a kilátást, meglehetősen szubjektív! A megnövekedett lakósságszám mennyire terheli Törökbálint infrastruktúrális jelenét és közel-jövőjét, már egészen más kérdés! Mint tudjuk a 16+8 tantermes iskola-komplexum megépítését az Állam kénytelen magára vállalni. A hozzá kapcsolódó műfüves labdarúgó pálya megépítése már csak a kiemelkedő memóriával bíró képviselők emlékezetében él. Törökbálint. és a környező települések közül egyedül a legmódosabb Törökbálint az, amelyik nem rendelkezik műfüves pályával. Pl. Budaörsön több is van! Az orvosi rendelő, kicsi, a közlekedés is meglehetősen problematikus, a kisbolti hálózat pedig szintén hagy némi kívánni valót maga után.
45 2011. február 24. csütörtök, 10:03
objektív
A képviselő-testület minden egyes tagjának személyes felelősséget kell vállalnia a mai (és a későbbi) döntéséért a lakópark botrányában. Meglátjuk.
44 2011. február 24. csütörtök, 09:04
lupus in fabula
Kispolgár, a Kerthelységet nem mindenki kapja, állítólag ellenzékiek nem. Ki tudja, hány példányszámban nyomják és ki terjeszti? Ti szoktatok kapni?
43 2011. február 24. csütörtök, 00:52
bambika
Hajóznunk kell, ja! Csak nem egy csónakban evezünk!
42 2011. február 24. csütörtök, 00:51
Mordeháj
T.Polgári oldal!
Hát igen,körül-belül én is így tippeltem... Arra a nem egészen másra, meg nem is merek gondolni.
Viszont nyugodtan alszom éjjelente!
41 2011. február 23. szerda, 23:38
Moszat
Szeretlek, "egy fideszes"!
40 2011. február 23. szerda, 23:06
egy fideszes
Hűtlen kezelés esetén már csak azt kell megnézni, ki és mikor szavazta meg az átsorolgatásokat. Nem olyan nehéz ez.
39 2011. február 23. szerda, 23:03
kispolgár
A cikk nyomán elkezdtem nézni a testületi anyagokat a királyi honlapon (www.torokbalint.hu) s találtam ott egy nagyon értelmes interpellációt Fernengel András tollából a Kerthelységről. Tudják arról a drága alapanyagra nyomott papírhalomról, amit úgy 3 éve kéretlenül bedobnak a postaládáinkba s úgy felerészben a testületi többség szócsöve (másnak véletlenül se adva szót) s amiben tegnap éppen azt olvastam 3 oldalon, hogy Szőke Péter miért ne tegyen fel 17 kérdést a közmeghallgatáson. Ha Szőke úr nincs, persze botrány sincs gondolhatnák, de akkor egyszer meg a lakótelep lenne.

Nos itt az interpelláció, gratulálok Fernengel Képviselő Úr ahhoz, hogy feltette kérdéseit:

Interpelláció a Kerthelység c. újságról és a törökbálinti lakosság kiegyensúlyozott tájékoztatásának esélyeiről

Tisztelt Polgármester Úr!

Az alábbi interpellációs kérdésekre szeretném válaszát kérni:

1. Miért kampányol Törökbálint polgármestere fejléces levéllel, polgármesteri aláírással és pecséttel, közpénzt felhasználva egy nem törökbálinti cég támogatásáért?

2. Mivel tisztában van a Kerthelység anyagi gondjaival, fontosnak tartja ezek rendezését, gondolom ismeri a lap működését is. Évek óta felmerülő kérdés, hogy kik finanszírozzák a lapot?

3. Milyen ellenszolgáltatást kapnak közvetve vagy közvetlenül a lapot támogatók ezért a havi milliós nagyságrendű költségért az önkormányzattól?

4. Van-e olyan vállalkozás, amely hozzájárul a lap működéséhez, ugyanakkor kedvezményt kap a helyi iparűzési adóból vagy más kedvezményben részesül?

5. Törökbálint polgármestere miért épp egy magánkiadványt talál annyira fontosnak, hogy ehhez támogatást kérjen? Miért nem az iskolák alapítványait vagy bármi más, valóban közcélú ügyet szolgál ezzel az eszközzel?

6. A hivatal, az önkormányzat részéről kik és milyen feladatkörrel működnek közre a lap készítésében?

7. Korrektnek, kiegyensúlyozottnak, pártsemlegesnek tartja-e a Kerthelységet? (Amiben szinte kizárólag csak a többség képviselői jelentethetnek meg írásokat; amelynél előfordult, hogy nem jelenhetett meg egy kritikai tartalmú cikk, mert nem volt hajlandó „öncenzúrára" a nyilatkozó; illetve amelynek szerkesztői nem is reagáltak ellenzékben lévő képviselőcsoport megkereső levelére.)

8. Megfelelőnek tartja-e Törökbálint lakosságának hiteles, sokoldalú tájékoztatására a Kerthelység című lapot és a lakosság kisebb részéhez eljutó, az önkormányzat által irányított honlapot és a még kevesebbekhez eljutó Törökbálinti Televíziót?

9. Mi a véleménye arról a javaslatról, hogy írjon ki pályázatot az önkormányzat egy független, sokoldalú tájékoztatást biztosító, minden lakóegységbe ingyenesen eljuttatott havilap előállítására, ahogy ez sok településen működő gyakorlat?

Kérem, hogy munkatársai segítségével gyűjtsék össze a válaszokhoz szükséges információkat.

Válaszait előre köszönöm.

Üdvözlettel:
Fernengel András
képviselő

Törökbálint, 2011. február 21.
38 2011. február 23. szerda, 23:01
polgári oldal
T Mordeháj!

Csak azokat a képviselőket kérdezhették meg, akik rábólintottak az építési engedélyre. És őket sem arról, hogy mit szólna a lakosság a projekthez, hanem valami egész másról...
37 2011. február 23. szerda, 22:53
Szövetség
Az önkormányzat hihetetlen botrányos helyzetbe sodorta magát ezzel az egésszel. Felelősséget nem vállal, fogadok. Vagy az ombudsmanra mutogat, vagy a befektetőre. Tényleg ki kéne adni valami bizonyított külsős szakembernek a település vezetését. Csődbiztos.
36 2011. február 23. szerda, 22:47
Mordeháj
Amúgy valaki meg tudná számolni egy kezén, hogy hány embert is kérdeztek meg erről a tuti projektről az őslakosok közül?
Vagy nekik semmi közük ehhez az egészhez?
35 2011. február 23. szerda, 22:41
polgári oldal
T.Moszat!

Amúgy a Zvi Frank emlegette latin mondás így hangzik:
Navigare necesse est, vivere non est necesse! Vagyis: hajózni kell, élni nem muszáj.

Tökéletesen ideillő az idézet...
34 2011. február 23. szerda, 22:29
polgári oldal
T.Moszat!


Ha a befektető „minden tevékenysége megfelelt a jogi követelményeknek”, akkor vajon miért nyomoz a főügyészség a Club Aliga ügyében, és Tükörhegy miért alkotmányellenes????
33 2011. február 23. szerda, 22:29
Moszat
Tetszik ez a hajós párhuzam: Zvi hajóján, amelyen olyan kényszeredetten felénk vette az irányt, fekete alapon halálfejes/kalóz (hopp, az is egy hajó) zászlót lenget a(z egyelőre csak) szél.
32 2011. február 23. szerda, 22:22
Moszat
T. Polgári Oldal!
Nem móresre, hanem Mózesre!
31 2011. február 23. szerda, 22:20
Moszat
T. Zvi!
Temérdek dolga miatt bizonyára nem merült el eddig a magyar irodalom remekeiben (pedig érdemes), ahol az Ön kedvenc "Hajózni kell!" témájához is talál írásokat, mint például: Habár felül a gálya, s alul a víznek ÁRJA, azért a VÍZ az úr!
30 2011. február 23. szerda, 22:07
Szövetség
Szóljon már ennek az okostojás befektetőnek valaki, hogy vegyen fel egy kommunikációs igazgatót, mert a mérhetetlen cinizmus csak úgy dől a száján kifele, ezzel úgy még jobban megutálja mindenki, hogy csak na. Mit is mondott múltkor az egyikőjük? Hogy a lakótelep ellenzésnek csak az lehet az oka, hogy a magyarok nincsenek megérve a még változásra, vagy valami ilyen duma. Nagyon komoly.
29 2011. február 23. szerda, 21:46
polgári oldal
Tetszik, hogy Zvi Frankék móresre akarják tanítani a jövő nemzedékek országgyűlési biztosának egész hivatalát, és nem nagyon tetszik nekik a parlamenti vizsgálóbizottság sem.

Vajon mit gondolnak, kik élnek itt??? Vagy nekik "csak térkép e táj"?
28 2011. február 23. szerda, 21:43
Mordeháj
És tessék mondani, körbe is lesz majd kerítve a lakópark, ugye? Remélem hogy igen, mert akkor pont úgy fog kinézni, mint egy kibuc. Vagy akiknek épül, bízom benne hogy ugyanaz a építtető nyeri el az építés jogát, akik az M6-ost is építették. Beomló alagutakkal, egyebekkel... És gondolom, majd jön az In-kal is, egy jófajta kis munkára...
27 2011. február 23. szerda, 21:35
Anyátok
A zöldfüves betontető rétegrendjében 10 cm termőközeg van! Hivatalosan 40 a minimum! Ez kérem nem zöldtető, hanem rapid sztyeppe! Hol a bánatban voltak Vas józsefék, amikor ezt a tervet aláírták? Mert hogy építészek nem voltak ott, az biztos! Erős lejtésre hivatkozva, kaptunk a Balassi Bálint útról plusz 2 szintet! Tudtátok, hogy sok helyen a 7%-ot sem éri el a lejtés? Milyen erős lejtésről beszélünk? Van ebben z önkormányzatban egyáltalán építész? Szerintem nem! Vagy van, de nagyon korrupt!
26 2011. február 23. szerda, 21:30
állampolgár
Érdeklődni szeretnék, hogy a lakóparki beépítettség miért „csak” 97 százalék, miért nem betonozzák fel rögtön az egészet? Ott maradnának nekünk a zöldfüves betontetők....
25 2011. február 23. szerda, 21:21
bambika
Azt tudtátok, hogy a földszinti padlóvonaluk a Balassi Bálint utcaszintje és onnan számolódik a 12,40 méter? Ha arra sétáltok vagy autóztok, tegyetek gondolatban egymás fölé 2 villanyoszlopot! Igen, pont akkora lesz a panelház és 650 m hosszú zéró átlátással! Ez még a Világos utca panorámáját is el fogja rondítani! Laktam a Havannán, de úgy látszik nem szabadulok tőle! Ide is utánam jön, hogy tönkretegye és leértékelje az életem!
A gyerek már most sem fér be a bölcsibe, az oviba detto, a dugókról meg jobb nem is beszélni! Na ezt vajon hány milliárd lenne orvosolni? Nem lenne egyszerűbb kifizetni az izraelit, aki nem is akart építeni, csak a kártérítésre játszik, mint szembe menni 620 családdal és azokkal a nem Tükörhegyi Törökbálintiakkal, akiknek már felnyílt a szeme és rájöttek, hogy eddig funny volt minket, Tükörhegyieket bosszantani ezzel, de ők is csúnyán meg fogják szívni?
24 2011. február 23. szerda, 21:14
bambika
Átmeneti kellemetlenség, hogy az ablakomból soha többet nem fogom látni az eget? Hogy egy csomó ember bámul bele az életembe? Hogy percenként 21 autó megy majd el a házunk előtt?
Hogy minden második autójuk, ami az ő telkükön nem fér el, az a mi házaink előtt fog állni? Átmeneti? Miért? 20 év múlva lebontják és gyümölcsös lesz a helyén?
23 2011. február 23. szerda, 21:08
állampolgár
Akik Zvi Frank cégével a Club Aliga ügyében üzleteltek, ma a büntetés-végrehajtás vendégszeretetét élvezik. Azaz, mégsem mindenki: a vagyonkezelő volt jogi igazgatója és vezérigazgatója már házi őrizetben üldögél. Van idejük elgondolkodni: Megérte ezzel az alakkal boltolni?
22 2011. február 23. szerda, 19:24
lac
Nem az igazgatósággal van baj, ha jól csinálja, hanem azzal, bennfentes információkat felhasználva, sőt saját vagy érdekeltségi köreikbe tartozó területek belterületbe vonásával gazdagítják önmagukat. Ez tőzsde esetében büntetendő.
21 2011. február 23. szerda, 19:19
lux
Szerintem igen.
20 2011. február 23. szerda, 16:20
datolya
Palkóné igazgató asszonyság a testület örökös tagja vajon mostanában nyugodtan alszik?
Ő is érintett volt a területen, az egyike azoknak, aki ránk hozták ezt a szörnyűséget. Vajon most hogyan látja? Nyilatkozhatna végre! Megérte a kapott pénz, hogy tönkretegye városunkat?
Nem érez bűntudatot?

Holnap itt az ideje, hogy választ adjon ezekre a kérdésekre.
19 2011. február 23. szerda, 16:14
Kíváncsi Fáncsi
"Turai István, Törökbálint polgármestere lapunknak hangsúlyozta: eleget tesz az ombudsman kérésének, és már előterjesztette a szükséges rendeletmódosítást, amelyről holnap szavaz a város képviselő-testülete."

Na erre kíváncsi leszek. Bármiben fogadok, hogy megpróbálják eltusolni és kibújni a felelősség alól. Tehetetlen bagázs, vagy életükben először lesz vér a pucájukban?
18 2011. február 23. szerda, 16:06
egy ott lakó
"Mindazonáltal a lehető legmodernebb technológiát alkalmazzuk, hogy minimálisra csökkentsük az építési terület zavaró tényezőit."

Egyet értsen már meg a tisztelt befektető. Mi nem az építéssel járó zavaró tényezőket nem akarjuk, mi ezt a beruházást ilyen formában nem akarjuk. Nem kellenek böszme házak, amik elfogják a napot. Nem akarunk Törökbálintból Havanna lakótelepet. Érdekel ez valakit?
Érdekli Önöket? Érdekli az önkormányzatot?
Ezt a lakótelepet itt Törökbálinton a néhány érintetten és érdekelté tetten kívül senki nem akarja!!!
17 2011. február 23. szerda, 15:56
hajós
Hajózni kell!

Kedves Zvi Frank úr, ez frankó! Viszont nagyon úgy tűnik, hogy nem egy hajóban evezünk!
16 2011. február 23. szerda, 15:55
színjátékos
Persze, majd pont a fidesz véd meg a lakóteleptől, mint ahogy a magánnyugdíjat is vitézül megvédte.

Naivitás lenne ebben hinni, dehát a naívak előtt még a forradalmi fülkék is megnyílnak.
15 2011. február 23. szerda, 13:21
lupus in fabula
Meg az oszd meg és uralkodj mentén a lakosság összeugrasztásán, addig is szabad kezet kapnak, vélik.

Ugyan fogjunk már össze, hogy ez ne sikerüljön nekik! Nincs Türkörhegy-falu-ófalu, régi és új törökbálinti ellentét, soha nem is volt, ezt mesterségesen akarják belénk táplálni, ne üljünk már fel nekik!

Ha most nem állunk ki egy emberként pl. Tükörhegyért, akkor ki áll majd ki a többi probléma esetén?

Mi van a pénzköltésekkel, az is közös probléma, mint minden, ugyebár?
14 2011. február 23. szerda, 12:35
Sünike
A bejáratott gyakorlatuk szerint, AZ EMBEREK ELHISZIK A HAZUGSÁGOT, HA AZ ELÉG NAGY, LÁTVÁNYOS ÉS LEEGYSZERŰSÍTI A VILÁGOT!!!

Hosszú-hosszú ideje ezzel manipulálnak...
13 2011. február 23. szerda, 12:32
Lupusnak
A terület átminősítésekor több képviselő is "érintett" volt.
12 2011. február 23. szerda, 12:28
óvárosi
Nemrégiben átnéztem a Tükörhegy IV-gyel kapcsolatos összes hozzáférhető testületi jegyzőkönyvet. Egyikben sem volt szó lakótelepről. Itt valakik valakiket csúnyán átvertek.
11 2011. február 23. szerda, 12:27
Kitekintő
Tisztelt Moszat!

Hogy náluk hogyan működik? Ez nem kérdés, egyszerűen nem vehetünk a földjükből!!!

Ilyen egyszerű ez!!!!!!!!

Más kérdés, ki akar oda menni?
10 2011. február 23. szerda, 12:26
Lupus
Kizártnak tartom, hogy két ilyen ravasz róka, mint Z. Frank és i. Turai ne ültek volna le, ne osztottak volna el mindent, és ne vajazták volna le jó előre, a látható kanyarokat, buktatókat. Szerencsére nem láthattak mindent és még nagyobb szerencsénkre, elfelejtkeztek egy számukra nem túl fontos tényezőröl: A gondolkodó és az érdekeit egyre jobban érvényesíteni tudó, valamint politikai nézeteit okosan félretevő Lakosságról.
9 2011. február 23. szerda, 12:16
TB. lakó
Hajózni kell?! Mekkora mellé beszélés!! Nem a tisztességes tevékenységgel járó átmeneti zavaró hatásoktól van itt szó - Kedves Zivi Frank! De ezt ön is jól tudja! Csak lenézzük az itt élőket - taktikázunk mint eddig is, - hátha a "buta" itt élők most is össze zavarhatóak! A lényegről beszéljünk! - Kinek az érdeke egyáltalán, hogy itt, ilyen mértékű túlépített lakótelep épüljön???? Ez itt a kérdés egyedül!!!!
S nem a ne épüljön semmi, vagy hogy ha épül az tolerálandó!
Épüljenek a környezetbe illő arányos épületek - "az eredeti jogalkotói szándéknak megfelelően" - azzal mindenki egyet fog érteni.
Csak figyeljen Kedves Zivi Frank, hogy milyen toleránsak is az itt lakók az értelmes törekvések elfogadásában!!
8 2011. február 23. szerda, 12:13
Sünike
Kedves "frankagya"!

Azért a perlés lehetőségéhez meg is kellett ám "ágyazni"...!!!
7 2011. február 23. szerda, 12:09
frankagya
Jól csinálja Zvi Frank! Most jön a fekete leves! Nem is akar építeni, inkább pereskedik az elmaradt haszon miatt!
6 2011. február 23. szerda, 12:07
Kitekintő
Mintha a tudósítások hosszú ideje arról szólnának, hogy az Ő hazájában sűrűn eldördülnek a fegyverek..., miközben rendőr a közelben sincs...
5 2011. február 23. szerda, 12:00
másik fideszes
Annak kifejezetten örülök, hogy ezzel a témával egy kormányközeli lap foglalkozik. Annak meg még jobban örülnék, ha végre a fidesz felső vezetése is rájönne - amíg még nem késő - hogy a város jelenlegi vezetésével "rossz lóra tettek".
4 2011. február 23. szerda, 11:54
Moszat
Kedves Zvi Frank! Még egy kérdés tőlem:
Izraelben ez hogy működik? Ugyanígy? Azt kétlem.
Másként? Az nagyon valószínű!
3 2011. február 23. szerda, 11:48
Moszat
Én nem szekrényt vásároltam, amit egy lepattant társasházi lakásba szeretnék felvitetni, hanem egy családi házat, ahol két szuszogó, izzadó IDEGEN alak egyszer csak megjelent egy marha nagy szekrénnyel? Kedves Zvi Frank! Ön is rendőrt hívna ebben az esetben, ugye?
2 2011. február 23. szerda, 11:42
kételkedő
Az előzmények után nehezen tudom elképzelni, hogy a törökbálinti képviselőtestület és a hivatali illetékesek ezt a békát így le tudnák nyelni.Eddig arról beszéltek, minden a legnagyobb rendben van és egyáltalán, mit képzel a parlamenti vizsgálóbizottság és mindenki, aki kétségbe meri vonni korrektségüket, szakmaiságukat, tisztességüket(?!)és a város lakói iránti elkötelezettségüket (?!). Kíváncsian várom a döntést. De vajon miért zárt ülésen hozzák meg? A város honlapján legalábbis így szerepel.
1 2011. február 23. szerda, 11:34
egy fideszes
Kevés ilyen pökhendi nyilatkozatot láttam eddig, mint Zvi Franké! Még hogy „átmeneti kellemetlenség”? Húsz évig? Ezer lakás megépítésénél?
Copyright © 2017 Törökbálinti újság. Minden jog fenntartva.
A Joomla! a GNU/GPL licenc alatt kiadott szabad szoftver.
Fordította a Magyar Joomla! Felhasználók Nemzetközi Egyesülete
Múltunk - jelenünk
Belépés
Kapcsolódó cikkek

Top!