2017. november 19., vasárnap

Logo

Címlap Publicisztikák Karinthy Frigyes: Ki kérdezett?

Hungarian English French German Italian Polish Romanian Serbian Slovak
Keresés a hírekben

Karinthy Frigyes: Ki kérdezett? PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Administrator   
2012. január 01. vasárnap, 12:07
Búcsú a harmadik Magyar Köztársaságtól.


Tréfálva szólt rám valaki, mikor beszélni kezdtem – idejövet, az utcán láttam valamit, és eszembe jutott, hányszor volt ez már így és mindig hiába... pedig milyen egyszerű a dolog! Nekem mindig az volt az érzésem, hogy csak akkor kellene...

– Ki kérdezett?

Így szakított félbe tréfából valaki: de én meghökkentem, és komolyan elhallgattam, és nem tudtam folytatni. Mi történt velem? Aztán nógattak, hogy hát mit akartam mondani, hiába... egyszerre nevetségessé és értelmetlen ostobasággá vált az egész.

Sokszor vagyunk így mondásokkal Évtizedeken át mondjuk „jó napot!” és „ajánlom magamat” és „egészségére” és „van szerencsém” – és egyszer, évtizedek múlva, odafigyelünk, hogy mit jelent a szó – s hirtelen, mint most is, szakadék nyílik meg a szó alatt – s a szakadékon át a köd és káosz – egy pillanatra az élet szörnyű értelmetlensége.

– Ki kérdezett?

Igaz is – ki kérdezett engem? Hogy van az, hogy erre még sohase gondoltam? Soha senki se kérdezett. Írtam és beszéltem és ágáltam s hadakoztam – véleményem volt erről, meg amarról – szóltam életről, halálról, szerelemről, költészetről, magamról, gyerekről és asszonyról és cserebogárról... ügyeltem alanyra és állítmányra, lenge jelzőre és komoly főnévre, rideg számnévre, igekötőre és névutóra – ütemre és rímre –, hogy érthető és világos legyen, amit mondok: egyetlen helyes formája a gondolatnak, hogy könnyen fogja fel s el ne veszítse többé, akit megajándékozok vele. Feladványokat oldottam, csomókat vágtam ketté, erőlködtem, hogy közelebb jöjjek kezdethez és véghez, a két pólushoz, hol még nem járt sarkutazó...

De ki kérdezett?

Nem mondom, jártak nálam is körkérdésekkel, ankétokkal, hogy mi a véleményem a divatról és hol ebédeltem legjobban. De ezeket elhárítottam, kitérő választ adtam, nem volt mit mondanom.

Legtalálóbb válaszaim – most veszem észre – el nem hangzott kérdésekre zengtek fel: miért csodálkozom hát a süket csöndben, hogy senki nem siet el vele – legjobb tanácsaim annak szóltak, aki már elpusztult tulajdon hibájából – miért csodálkozom hát, hogy senki nem követte?

Ki kérdezett?

Én megmondtam mindent előre – én láttam a fenyegető veszedelmet –, láttam a sötét felhőt, s tudtam a villámról, ami lecsap. Láttam őket születni s rohanni haláluk felé – láttam a bűnt, s megmondtam előre: ne így, ne ezt, átok és gyalázat lesz belőle. Nevén neveztem a vackort s az ízes gyümölcsöt – megmondtam, mi van belül –, miért nem válogattak hát, ahogy mutattam? Voltam helyettük a csatorna szennyében nyakig – és csattogott légcsavarom a tiszta felhők közt, helyettük –, és elmondtam, mit láttam amott, mit gyötrődtem emitt, milyen a bűzös aljasság íze s milyen az illatos napsugáré – hát akkor miért hemzseg még mindig a pocsolya boldogtalanok lelkétől s miért magányosak a havas hegyormok? Én szóltam, hogy arra ne tessék menni – én szóltam, hogy erre van az út –, hát akkor miért vannak telve a gödrök? Én táblát állítottam szabad úszók és lubickoló gyerekek közé – miért puffadnak hát hullák a víz fenekén?

Én minderre megfeleltem – de ki kérdezett?

Senki se kérdezett, igazad van, közbeszóló. Nem is értek rá kérdezni. Mert megkérdezték a miniszterelnököt, hogy mi lesz a haza sorsa – és megkérdezték a kereskedőt, hogy mennyiért adja –, és megkérdezték a kalóriát, hogy fog-e sikerülni? Megkérdezték a cápát, helyes dolog-e a vegetarianizmus, megkérdezték a betegséget, hogy érzi magát, megkérdezték a poloskát, hogy lehetne a vérontást elkerülni? Megkérdezték a tüzet, egészséges dolog-e a jeges zuhany – megkérdezték a vizet, mitől szokott tűzbe jönni? Megkérdezték a madarat, hová repül, a napot, merre szállt?

De ki kérdezte az embert? Ki kérdezett, Homérosz? Ki kérdezett, Szókratész? Ki kérdezett, Gautama Buddha? Ki kérdezett, Názáreti?

Shakespeare, Goethe, Madách, Dante, Beethoven, Kant... ki kérdezett?

Ember, aki tudod – ember, aki láttad –, ember, aki nézted, figyelted, élted – tudtad, mielőtt volt, tudtad, mielőtt lett –, ordítottál, hogy közeledik – ki kérdezett?

Megváltó Atyaisten – aki tudod, hogy lehetne elkerülni, mit kellene tenni, hová kellene fordulni, hogy kellene csinálni –, ki kérdezett?

Ki kérdezett? Ne kérdezd – ordíts, ahogy a torkodon kifér, mert különben csönd lenne körülötted –, ordítsd magad a kérdést, s hidd el a visszhangnak, hogy ő volt, s felelj a visszhangnak, hogy legalább a magad szavát halld.



 

A harmadik Magyar Köztársaság fennállásának utolsó napján, 2011. december 31-én este a Kossuth téren többezer ember tett esküt a Köztársaságra. Karinthy Frigyes gondolatait Fodor Tamás tolmácsolta. A sajtószabadságról, a demokráciáról, az alapvető emberi jogokról beszélt többek közt Tamás Gáspar Miklós és Iványi Gábor. A szégyenteljes közszolgálati hírhamisítás ellen éhségsztrájkolók közül jelen volt a rendezvényen és beszédet mondott Nagy Navarro Balázs és Szávuly Aranka.



 
Kérjük, hogy regisztráljon vagy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni ehhez a cikkhez.
Hozzászólások (45)
45 2012. január 11. szerda, 17:53
Nemisrossz
Az úgyn. pénzpiacok nem más, mint a pénzeket nagyon sokaktól nagyon kevesekhez való átcsoportosításának a módja. Ennek lényege, hogy az adós általa kitermelhetetlen mértékű kamatot fizessen a hitel után, mivel ez biztosítja azt, hogy a tőke sohase fizetődjön vissza. Egy idő után már a kamat fizetésére kell a hitelt felvenni és a pénzügyi csapda be is zárult.

Az ilyen helyzetbe került ország elveszti gazdasági függetlenségét, ezáltal elveszti politikai függetlenségét is. Ha pedig megpróbál valamely más utat járni, akkor jön mind az, amivel ma pl. Magyarországot sújtják. Fenyegetés, pánik keltés, a fizető eszköz meggyengítése, a vezetők hiteltelenítése, kiközösítése (demokratikus koncentrációs tábor). A lakossági nyomor sokkszerű fokozása, amivel elérhető, hogy az emberek önként zavarják el vezetőiket, és szavazzanak továbbra is a pénzpiacokat kiszolgálni hajlandó politikai erőkre.

Orbán a bankok, és a multik megadóztatásával tiltott területre tévedt. Ennek issza a levét, ill. ennek itatják meg velünk a pénz urai a levét. A pénz felkent birtoklói ma még nem látják időszerűnek kiengedni Magyarországot a csapdából, egyfelől azért mert úgy ítélik meg, hogy néhány évig még képesek vagyunk fizetni, másfelől azért, mert lehet, hogy sok más adós is követné példáját. Méretünknél fogva alkalmasak vagyunk arra, hogy példát statuáljanak rajtunk, így üzenve a többi próbálkozónak.
44 2012. január 11. szerda, 17:01
Nemisrossz
Elemi szinten tudja ma már mindenki, hogy a "fejlett világ"-ban felhalmozott adósságokat nem lehet vissza fizetni. A magyarországit sem. Az IMF pénze csak annyit ér, hogy hosszabbítja az adós agóniáját, de a végső collapszus elkerülhetetlen. A nyomor még fokozható, és még néhány évig merülhetünk mélyebbre, ha másképp nem majd gumibottal belevernek bennünket, de a vége mégis az adósságok leírása lesz. Addigra ugyanis a felvett pénzeket már legalább százszorosan visszafizettük!
43 2012. január 11. szerda, 16:53
Nemisrossz
Orbán szerint a csőd nem is olyan rossz megoldás

Görögországhoz hasonlóan Magyarország is egyike volt azoknak a kicsi, némileg periferiális országoknak, amelyekkel a pénzpiaci szakembereknek nem sok dolguk volt - írja a MarketWatch gazdasági portál, megemlítve, hogy Magyarország lakossága alig tízmillió, a GDP-je pedig kevesebb mint 200 milliárd dollár - vagyis a fele például az Apple piaci értékének. Most azonban Magyarország lehet a következő pénzügyi vihar középpontja. A csőd szélén áll, miközben a tekintélyelvű, populista miniszterelnök nem akar a Nemzetközi Valutaalap szabályai szerint játszani.

A MarketWatch szerint Magyarország önmagában nem igazán számít a piacoknak, de ízelítőt adhat a közeljövőből. A piacok mind több szigort várnak el. Magyarország lehet, hogy az első jelentős ország lesz, amely államcsődöt jelent, de korántsem az utolsó. Elég világos, hogy mit akarnak a piacok: azt, hogy az IMF jöjjön, és takarítsa fel a szemetet, valamint biztosítsa, hogy a külföldi befektetők nem szenvednek jelentős veszteségeket. A magyaroknak azonban más elképzeléseik vannak - írja a MarketWatch.

A cikk szerint Orbán meglehetősen kellemetlen politikus, potenciálisan ő lehet a következő Vlagyimir Putyin, a magyar állásponttal mégis elég nehéz nem szimpatizálni. A szokásos IMF-gyógyszer ugyanis nem igazán hatott más országokban sem. A görög gazdaság továbbra is zsugorodik, Írország is csúszik vissza a recesszióba. Ha ez az ára az IMF további támogatásának és a piacok kiengesztelésének, nem meglepő, hogy a magyarok közül sokan úgy gondolják, jobban járnak nélküle.

Az adósságok rendezése sok időbe telik, és mindenkinek fájdalmat okoz majd. A magyar miniszterelnök azonban rájött, hogy a csőd nem is olyan rossz megoldás, egyszerűen annyit jelent, hogy a befektetőknek némi veszteséget kell majd elkönyvelniük. Aligha ő lesz az utolsó politikus, aki hasonló következtetésre jut, vagyis a pénzpiacoknak további veszteségekkel kell majd számolniuk. Az elmúlt évtizedben felhalmozott adósság nagy részét pedig soha sem fogják visszafizetni - áll a MarketWatch cikkében.
42 2012. január 11. szerda, 16:45
negyvenkettes
Zsiguci, én ugyan sem a negyvenes, sem a barátod nem vagyok, de kokivetés és salleraratás emlegetése nagyon is helyénvaló ebben a helyzetben. A túlzottdeficit-eljárás valóban folyamatos probléma (nem csak Magyarországgal kapcsolatban), mert túlköltekeznek a kormányok (a kormányok már csak ilyenek). Az EU ezt nem nézi jó szemmel, de hogy éppen most kokiszakadt el a sallercérna, az nagy részben (anélkül hogy túlbecsülnám Szeretett Vezetőnk jelentőségét) nagy szerepe van az elmúlt egy (de különösen az utóbbi fél) évnek. És nem a Videoton díszpáholyában köpködött szotyolára gondolok.
41 2012. január 11. szerda, 16:02
zsiguci
Drága barátom 40. A túlzott deficit eljárás mikor is kezdődött????????????????? 2004.
40 2012. január 11. szerda, 14:26
hajrazsiguci
Aki KOKIT vet, SALLERT arat!!

Az Európai Bizottság kezdeményezte a Magyarország elleni túlzottdeficit-eljárás új szakaszba léptetését. Azt is kéri a pénzügyminiszterek tanácsától, hogy állapítsa meg, a kormány nem hozott hatékony lépéseket a hiány 3 százalék alá történő csökkentésére.
39 2012. január 11. szerda, 11:59
zsiguci
Sem erőszakos, sem goromba nem vagyok,írom a véleményem.
Sajnos mindig elmegy a vita a helyi ügyekről,pedig az sem kutya. Például szépen csendben elkezdték beszedni az ingatlanadót nulla négyzetmétertől, lakásoktól!
És semmi reakció sem itt, sem máshol. Pedig ahogy ezt H Irénke írta, csak a kezdet. Vagy most állítjuk meg, vagy soha. Nem akarom elhinni , hogy az elk...rt beruházások következményeit ilyen simán letolják a torkunkon, zéró következménnyel a saját személyükre és fizetésükre!
38 2012. január 10. kedd, 00:01
patakparti
Budapesti anzix:
http://www.budapest.hu/engine.aspx?page=tirhidden&command=showagendaitem&agendaitemid=79540

NO COMMENT, avagy,
nincs lehetetlen, csak te(l)hetetlen.
37 2012. január 09. hétfő, 22:37
a módszer a régi
zsiguci, ne légy se erőszakos, se goromba. Olyanokról írsz, amit nem ismersz a gyakorlatban, csak a lózungokat ismétled.

Egyébként ha nem lettek volna liberális politikusok, akkor diktartúra lett volna és akkor Te sem lehetnél itt.

Örülnék neki, ha nem különböztetnél meg, hogy vagytok ti és vagyunk mi, hanem lennénk mi és lennének ők, akiknek vajh mi érdeke fűződött az ország ilyetén való kettéosztásához.

A 29.kommentből többek között kimaradt a bírák 62 éves korban való nyugdíjazása: klientúra építés kétoldalról. A bíróság még nem volt meg nekik. Most meglesz. Elküldeni a nem nekik elkötelezett embereket és pozícióba juttatni a korban ide ért baráti-rokoni kört. Hány nevet soroljak?

Gondolkodjatok, a HUF leértékelődéséhez vajon mennyiben járult hozzá a párt és a kormány?

Akkora kulimászban ülünk, mint amilyenben régen nem. Ne visszafelé mutogassatok, vegyétek Ti is észre, MOST van baj, most kik okozták és fokozzák ezt. Nincs semmiféle kettős mérce. Hagyd el a közhelyeket. De olvasd el a Delarue könyvet, meg fogsz rajta lepődni, hogy a módszerek nem változtak.
36 2012. január 09. hétfő, 21:08
zsiguci
Akkor most benne van az Alkotmányban, vagy csak egy magyarázatot próbálsz
Mi más benne? Nem az illetékes bíróságra bízom az ügyem, hanem egy másikra akit választottam. Ha egy hivatal vezetője jelölhet ki egy ügy elbírálására bíróságot (mondjuk hogy hamarabb eljusson döntésig az mitől baj?)Számtalan lehetőség volt eddig, akár elfogultságból is bíróságot, bírát váltatni, gondolom ez a lehetőség most is fennáll.

"A kormány intézkedései a lakosság védelmében – mint a végtörlesztés és a rögzített árfolyamú hitelfizetés vagy a Nemzeti Eszközkezelő felállítása – éppen ezen kívánt segíteni, miközben a bankokkal is megállapodott arról, hogy azok részt vállalnak az eladósodottság enyhítésében. Hozzá kell tenni, addigra a pénzintézetek rengeteget kerestek a magyar adósokon, illetve az is tény, hogy a bankoknak nem érdeke a tömeges bedőlés. A bankadó vagy a végtörlesztés miatt felháborodott reakciók is érkeztek külföldről, miközben a bankadót azóta 14 állam vezette be, legutóbb éppen Szlovákia, mondta el a Kossuth Rádió Krónika című műsorában Boros Imre közgazdász."

Nocsak,nocsak újabb 14 demokrácia hullik a porba.:-))

Alkotmányos normaszövegnek láttatni? Hát egyébként mi a szent sz...ból fizet az Állam (mi) ha nem adókból?


Nem akarlak én semmiről sem meggyőzni, csak tanuljatok meg végre (vagy fogadjátok el) hogy undorító dolog a kettős mérce.
35 2012. január 09. hétfő, 20:17
a teljesség igénye nélkül
zsiguci, nem győztél meg. Egészen más az, amikor Te jó drágán, nyilván tudatlanságból választott bíróságot kötsz ÖNKÉNT ki egy szerződésben.

Ajánlom elolvasni Jacques Delarue A Gestapo története c. könyvét.

Utána beszéljünk!
34 2012. január 09. hétfő, 20:08
csak úgy mondom
Nézem az Echo Tv-t (is). Fel vannak héberedve, amiért az ellenzék az utcára vonult, az ellenzék lehetetlenül viselkedik. Hiába no, öregszünk, öregszenek a szélsőjobb jeles képviselői is: ki kezdte és hogyan, kedves uraim?
33 2012. január 09. hétfő, 20:03
csókolom, megszakadhatok?
zsigucinak: Egy friss hír az indexről:

"1700 milliárdos mínuszban zárt az állam

A hiány a tavalyi duplája, a költségvetési deficit 2006 óta nem volt ekkora, az egyenleg a módosított terveknél is rosszabb lett 250 milliárddal"

Mi a szösz?

S a befektetési alapok értékvesztéseiről alig hallani, pedig nem feledkezhetünk meg róla. Holnaptól újabb 10-13 Ft-tal drágul az üzemanyag - illetve bocsánat, inflálódik a nemzeti fizetőeszköz. Melyik kormány okozott ilyen rövid idő alatt ennyi kárt, mint ez a nemzeti? Lenne bárcsak kevésbé hangzatos, de valóban nemzeti!

"Ilyen jó még sosem volt,... csókolom, megszakadhatok?"
32 2012. január 09. hétfő, 19:57
kopipészt
zsiguci_sg, hogy éppen ezt nem olvastad?

Az Országgyűlés idei (2011. dec. 30) utolsó ülésnapján az új alaptörvény átmeneti rendelkezéseiről szóló törvény elfogadásával úgy döntött: mindaddig, amíg az államadósság a GDP felét meghaladja, ha az Alkotmánybíróság, az uniós, illetve más bíróság vagy jogalkalmazó szerv döntéséből olyan állami fizetési kötelezettség fakad, amelynek teljesítésére a büdzsében meghatározott pénz nem elég, és a hiányzó összeg nem is pótolható a kiegyensúlyozott költségvetési gazdálkodás sérelme nélkül, a kötelezettség teljesítéséhez kapcsolódó hozzájárulást kell megállapítani.
hirdetés

Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője - aki a törvényjavaslatot Harrach Péterrel, a KDNP-frakció vezetőjével közösen terjesztette be - az MTI kérdésére, hogy kinek kell majd hozzájárulást fizetnie, november azt mondta, "nyilvánvalóan mindenkinek", a társadalomnak viselnie kell az ilyen jellegű többletköltségeket.

Ez tehát azt jelenti a gyakorlatban, hogy amennyiben az EU elkaszálja a telekomadót, vagy akár a kereskedelmi láncokra kivetett különadót, netán a végtörlesztést, és a büdzséből nem teljesíthető mértékű, azt túlzott mértékben terhelő büntetést ró ki, akkor a rendeletnek köszönhetően az államnak lehetősége lesz, az adófizetőket terhelő új különadó kivetésére.

Ja, a kettősmérce... Persze igazad van, nem az alkotmányban van, hanem kétharamados sarkallatos törvényben (vagy inkább sarcolásos...), nyilván így majd szívesebben fizeted az orbán-filléreket.
31 2012. január 09. hétfő, 19:48
zsiguci
Lehet pro és kontra felsorolni kinek mi nem tetszett a másik oldal kormányzásában, de ettől nem leszünk beljebb.

Miután elvesztették a 2002-es választásokat, nem tudtak beletörődni ("csalás"), onnantól erősen emlékeztetett az 1919-es olasz fascio di combattimento-ra: hatalmat szerezni önmagáért.

Ezt most éppen az MSZP műveli, illetve bajnai jelentkezett be egy újabb körre.Nekik lehet?

Ki vitte utcára a tömegeket?

Mondjuk az elemi felháborodás az öszödi beszéd után.

(Abban talán egyetérthetünk, hogy 2006-ban nem a békés tüntetők törtek-zúztak.)

Igen, egyetértünk, de ezeknek semmi köze a Fideszhez.

Hová tűntek Bp. utcáiról a hivatásos koldusok? Hogyhogy ők lettek a sértettei a rendőri túlkapásoknak? Hogyhogy éppen ott volt mindegyik mellett egy-egy tévéstáb és egy profi fotós?

Ezt talán kérdezd attól a médiától(TV) aki képes volt hamis kukoricatolvajokat is kreálni, csak éppen akkor lebukott:

A teljesség igénye nélkül, mi vágja ki a biztosítékot:

Bankadó: vagány dolog. 2010. márciusától értesíteni kezdték a bankok az ügyfeleket a díjemeléseikről. Végső soron mi fizetjük és ezt a kormány is tudja. Csak nem mondja.

Igazad van, sokkal jobb lett volna közvetlenül egyben tőlünk beszedni,ahogy bajnai akarta.


Végtörlesztés: az állam belenyúl magánjogi jogviszonyokba. Derék.

Igazad van,dögöljenek meg a hitelt felvevők.
Csodálkozunk, hogy ezek után nem helyeznek ki Ft hitelt a pénzintézetek?

Nem, nem csodálkozunk, a bank mindig a saját (kivétel nélkül külföldi tulajdonú) érdekeit nézi.

Alkotmányba foglalják, hogy ha ezek után a magyar állam elveszíte ezeket a majdani pereket, arra különadókat lehet kivetni. meg vagyok nyugodva.

Erre nem emlékszem, melyik pontja az Alkotmánynak?

Bírói függetlenség: bírósági önigazgatás megszüntetése, egyszemélyes kinevezés és bírókijelölés. Ráadásul nem illik a fides (= jóhiszeműség) fogalmába, hogy a barátom legyen a kinevező. Mikolának sem illett (volna) kitüntetni a rokonságot, Torgyánnál sem nézték jó szemmel a "légügyi famíliát".

Most kezdjem sorolni, hogy van ugyanígy, és mellé a szoci.lib összfonódásokat? Kit kellett volna kinevezniük? Bárándy Gergelyt?

A legfőbb ügyész kijelülheti az eljáró bíróságot. Beemeljük az alkotmányba, hogy ne legyen alkotmányellenes. Belegondoltatok, hogy ez mit jelenthet? Bárándy szóvá teszi, nekiesünk, hogy a bírákat fenyegeti. Így kell ezt!szerintük nem így van.

Ezt a bírák jelentették ki,minden bíró fideszes??? Egyébként gyakran mi is kijelölünk bíróságot. Hallottál a választott bíróságról?


Alkotmánybíróság létszámának felduzzasztása olyanokkal, akik soha nem folytatak sem tudományos, sem szakmai gyakorlatot, hatáskörének kiüresítése. Helyes.

Hatáskörének módosítása, kicsit erős a kiüresítés szó, eddig is rengeteg dologban nem volt hatáskörük. Egyszerűen más jogfilozófiai álláspont került elfogadásra.(amerikában halálbüntetés is van, ráadásul nem minden államban, mégsem sikít senki antidemokratikus államot.)


Jegybanki függetlenség: új alelnökök kinevezése, jogköreik szélesebbek lehetnek az elnökénél, összevonni más, ellenőrző szervekkel.

Gyurcsány öt új taggal egészítette ki a monetáris tanácsot, hogy befolyása legyen a döntésekre. Ezzel miért nem volt baj?

Adóemelések pl. minimálbér, adói, a 27% átnevezése, nem jogosít ellátásra, "az adócsökkentések hatására bekövetkező reálbér csökkenés kompenzációjakénti elvárt béremelés" - már a kifejezést sem tudom értelmezni.


Az elvárt adót tudod értelmezni? Megyóék vezették be ha jól emlékszem.

Telekom adó: ezt is mi fizetjük, mert a szolgáltatók értelemszerűen díjat emeltek.

Mivel végfelhasználók vagyunk fizetjük. A garantált 8%-os nyereség, amit még Horn elt. garantált a privatizációs szerződésükben nem zavart ennyire? Aki ki fizette? Japán?



Népegészségügyi termékadó ("chips-adó"): mi fizetjük, kávét iszunk.

Meddig bírjuk még fizetni?

dajcstomi néven EP képviselő a twitteren sűrűn emlegeti vezető uniós tisztségviselőket a férfi nemi szerve emlegetésével.

Médiatörvény.

Új Alaptörvény. Művészi festmények megrendelése, reprezentációja.
30 2012. január 09. hétfő, 19:46
kopipészt
zsiguci_sg, ahonnan kopipésztelted a jobboldali véleményeket, elfelejtetted idemásolni a folytatást:

Jaroslaw Gizinski a Newsweek Polska hetilapban közölt cikkében az új magyar jogszabályokon kívül a magyarországi hangulatokat is felvázolta. Szerinte “ma már egyértelműen látszik, hogy a Fidesznek, mikor megszerezte a hatalmat, nem volt kidolgozott receptje a válság megoldására.”

És ma sincs. Ezt már én teszem hozzá. Kettősmérce, na ja...
29 2012. január 09. hétfő, 18:25
a teljesség igénye nélkül
Ha emlékezetem nem csal, FIDESZ-t főként jogász fiatalok alapították, akiket megragadott a római fides = tisztesség, becsület, jóhiszem fogalma. Anno antiklerikálisok is voltak ("csuhások" megszólítás, rémlik?)

Miután elvesztették a 2002-es választásokat, nem tudtak beletörődni ("csalás"), onnantól erősen emlékeztetett az 1919-es olasz fascio di combattimento-ra: hatalmat szerezni önmagáért.

Ki vitte utcára a tömegeket? (Abban talán egyetérthetünk, hogy 2006-ban nem a békés tüntetők törtek-zúztak.) Hová tűntek Bp. utcáiról a hivatásos koldusok? Hogyhogy ők lettek a sértettei a rendőri túlkapásoknak? Hogyhogy éppen ott volt mindegyik mellett egy-egy tévéstáb és egy profi fotós?

A teljesség igénye nélkül, mi vágja ki a biztosítékot:

Bankadó: vagány dolog. 2010. márciusától értesíteni kezdték a bankok az ügyfeleket a díjemeléseikről. Végső soron mi fizetjük és ezt a kormány is tudja. Csak nem mondja.

Végtörlesztés: az állam belenyúl magánjogi jogviszonyokba. Derék. Csodálkozunk, hogy ezek után nem helyeznek ki Ft hitelt a pénzintézetek?

Alkotmányba foglalják, hogy ha ezek után a magyar állam elveszíte ezeket a majdani pereket, arra különadókat lehet kivetni. meg vagyok nyugodva.

Bírói függetlenség: bírósági önigazgatás megszüntetése, egyszemélyes kinevezés és bírókijelölés. Ráadásul nem illik a fides (= jóhiszeműség) fogalmába, hogy a barátom legyen a kinevező. Mikolának sem illett (volna) kitüntetni a rokonságot, Torgyánnál sem nézték jó szemmel a "légügyi famíliát".

A legfőbb ügyész kijelülheti az eljáró bíróságot. Beemeljük az alkotmányba, hogy ne legyen alkotmányellenes. Belegondoltatok, hogy ez mit jelenthet? Bárándy szóvá teszi, nekiesünk, hogy a bírákat fenyegeti. Így kell ezt!

Alkotmánybíróság létszámának felduzzasztása olyanokkal, akik soha nem folytatak sem tudományos, sem szakmai gyakorlatot, hatáskörének kiüresítése. Helyes.

Jegybanki függetlenség: új alelnökök kinevezése, jogköreik szélesebbek lehetnek az elnökénél, összevonni más, ellenőrző szervekkel.

Adóemelések pl. minimálbér, adói, a 27% átnevezése, nem jogosít ellátásra, "az adócsökkentések hatására bekövetkező reálbér csökkenés kompenzációjakénti elvárt béremelés" - már a kifejezést sem tudom értelmezni.

Telekom adó: ezt is mi fizetjük, mert a szolgáltatók értelemszerűen díjat emeltek.

Népegészségügyi termékadó ("chips-adó"): mi fizetjük, kávét iszunk.

Meddig bírjuk még fizetni?

dajcstomi néven EP képviselő a twitteren sűrűn emlegeti vezető uniós tisztségviselőket a férfi nemi szerve emlegetésével.

Médiatörvény.

Új Alaptörvény. Művészi festmények megrendelése, reprezentációja.

Az a fránya liberális média! Hallgassátok a derék jobboldali médiát, ott egy sértő kifejezés nem hagyja el senki ajakát.

Pénzek nem áramlanak ki, nagy a takarékoskodás, nem neveztek át intézményeket, nem kell ezernyi tábla, névjegy, bélyegző, levélpapír, boríték, honlap, nem kaptak az ügyészek 5,5, milliárdért decemberben jutalmat, nem bontja a stadiont a felcsúti polgármester 10,5 milliárdárt, nem kell beléptető rendszer, nem cseréltek autóparkot, hiszen "csak" 500 millióval tervezték túl az idei költségvetést, azt meg nem lehet ilyen aprópénzekből összeszedni.

Nekünk ne diktáljon senki! Ez így jó, ahogyan van. Az unió lökje a pénzeket és ne szóljon bele semmibe!

Kedves "zsiguci" és "sg", majd amikor pl. a szőke, kék szeműeket szedik valamilyen bölcs indokkal, akkor Ti kihez fordulnátok?

S akkor Tiborcnak volt oka panaszra?
28 2012. január 09. hétfő, 17:17
zsiguci
Meg neked. Az a helyzet, kedves kioktató, felsőbbrendű barátom, hogy mindannyian egy csónakban vagyunk. Ettől függetlenül lehet azt gondolni, amit te írsz, de ez olyan ki a legény a homokozóban dolog.De ideidézem neked egy lengyel fószer véleményét, nehogy azt gondold.Meg azt se nagyon érdemes vitatni, hogy, hogy nemértettünkhozzá bajnai miért került elő pont most. Csodák nincsenek, csak aljas politikusok.
"Igor Janke az Uwazam Rze lengyel konzervatív hetilapban "Miként semmisíti meg Orbánt Európa" címmel közölt cikkében elemzi a magyar kormány lépéseit, és a nemzetközi média reakcióját. Hangsúlyozza, hogy a "Magyarország pusztításának" nevezett többek között adó- és nyugdíjreformok, egybevágnak a közgazdasági napilapok és a legnagyobb szakértők elvárásaival. "Ennek ellenére nem találunk erről komoly a

Arra hívta fel a figyelmet, hogy "ritka az a külföldi újságíró, aki Magyarországra fáradt volna, hogy jobban megismerhesse a kontextust, és beszélgethessen. Nagy részük a szocliberális média magyar újságíróit használja forrásként".

Ez ez a vérvörös helyzet.Vissza kell hozni bajnait aki mindenben kiszolgálja a gyarmatosítóinkat.
27 2012. január 09. hétfő, 14:27
lassanmondom
Aki kokit oszt másnak, megatockost kap viszonzásul ha valamit mégis kérni akar, de az a tockos neked fog fájni, zsiguci. (Előre szólok: nem is kicsit fog fájni...) Ennél egyszerűbben nem lehet összefoglalni. Talán ezt így megérted.
26 2012. január 09. hétfő, 14:16
zsiguci
Dehogynem értem.Nem szeretném az ördög ügyvédje szerepet felvállalni,de.Minden olyan gazdaságpolitika hibás amelyik csökkenti igyekszik az ország kiszolgáltatottságát.Szerintetek mitől ennyire "fontos" a Unió egészéhez képest (0,8% költségvetési hányad)jelentéktelen gazdaságú Magyarország?Nagyon sok lépésével nem értek egyet a mostani kormánynak, de amit most ellene csinálnak az egyszerűen nevetséges,felháborító,aránytalan,igazságtalan,kettős mércéjű.Hol vagyunk mi egy görög,spanyol,olasz stb válsághoz képest? Ugyan kérem.Az a legnagyobb baj, hogy próbálja a nemzeti érdekeket valamennyire előtérbe helyezni, de ezt neki -mással ellentétben- úgy tűnik nem szabad. Ennyire erősek lennénk, hogy a komplett Unió összecsinálja magát hogy keresztbe tehessen? Azzal foglalkozik egy amcsi külügyminiszter , hogy egy rádiócsatorna elvesztette a frekvenciapályázatát? Röhejes!Nem tűnik fel nektek ez az borzasztó aránytalanság????? Vagy csak akkor lesz minden rendben , ha újra lakájok ülnek hatalmi pozícióban és már semmi sem lesz a birtokunkban?
25 2012. január 08. vasárnap, 12:06
csak úgy mondom
"sg" és "zsiguci" még mindig nem akarja érteni, hogy a jelenlegi kormány hibás gazdaság- és közjogi politákája miatt perceken belül a gazdasági összeomlás és a politikai elszigetlődés csapdájába kerül az ország?

Vagy volt 20 Eurójuk, amit "jó" (=magas) árfolyamon átváltottak és annak örülnek, de nem értik, hogy ennek az az ára, hogy megfizethetetlen ül magas, "vágtató" infláció következik és annak mindenki issza a levét - már most is?

Vannak, akiknek semmi sem drága?
24 2012. január 07. szombat, 18:23
sg
Ugyan, ugyan,kettősmérce bajnok. Csak neked lehet igazad ,ugye? Semmi köze ennek a fülkeforradalomhoz,sőt ahhoz a legkevésbé.
23 2012. január 07. szombat, 16:40
kopipészt
... ja, és ahogy látom, zsiguci is ugyanonnan meríti az ihletet. Rossz lehet utolsó fülkeforradalmárnak maradni.
22 2012. január 07. szombat, 16:38
kopipészt
sg = ugyanaz a folyó elftársak? (a két nick ugye ugyanazt a fülkeforradalmárt takarja?)

neked fizetnek azért, hogy a magyar hírlap vicces uszító hazugságrovatábol bayerzsoltot és huthgergelyt kopipésztelsz, vagy magadtól, önszorgalomból vagy ilyen hülye? Nem viccből kérdezem, komolyan érdekel...
21 2012. január 07. szombat, 12:15
ugyanaz a folyó elftársak?
1920 februárját írjuk. Bécsben összeül az egyik legnagyobb európai szakszervezeti tömörülés, a postás internacionálé. Fő téma a magyarországi „fehérterror” elítélése, majd február 8-án 14 órakor bojkottot hirdetnek Magyarország ellen. Ez volt a jeladás. Már­ciusban az amszterdami Nemzetközi Szakszervezeti Szövetség úgy döntött, hogy „felhívja az entente hatalmak kormányait, lépjenek közbe a magyar kormánynál, és bírják szakításra eddig követett belpolitikájával”. Kijelentették továbbá, ha felszólításuk eredménytelen marad, „Magyarországot teljes bojkott alá fogja. Értesítette ugyanekkor valamennyi ország munkásszervezetét, főleg a tengeri szállítómunkásokat, a vasút-, posta- és távíró-alkalmazottakat, hogy legyenek készek adott jelre – a nemzetközi iroda utasításait követve – minden olyan munkát beszüntetni, amely közvetlen vagy közvetett módon a jelenlegi magyar kormány érdekeit szolgálja.”

Mire ezek a bojkottfelhívások megszülettek, a Tanácsköztársaság – Tormay Cécile találó kifejezésével élve: a patkánylázadás – emigrációja már elvégezte munkáját. „A nyugati közvélemény csak az emigráció torzító tükrében látja a magyar eseményeket. Senki sem beszél az oroszországi terrorról, senki nem emlékszik már a magyarországi vörösterrorra, mindenki csak a fehérterrorról hall. Az emigráció sikere volt ez. Büszke is volt rá. Kunfi megelégedetten állapította meg évek múlva, hogy bár »a finn fehérterror vérengzőbb és kíméletlenebb, szörnyűbb volt, mint a Horthy-terror«, erről az utóbbiról mégis hasonlíthatatlanul többet hallott a világ, éppen az ő propagandájuk következtében.”

Végső céljuk természetesen nem pusztán az, hogy megbuktassák a törvényes magyar kormányt, hanem hogy visszatérjenek a hatalomba. „A visszatérésnek azonban útjában áll az otthoni polgári kormányzat. Arra, hogy ezt a kormányt a magyar közvélemény megnyerésével buktassák meg, nem is gondolhatnak. Hitelüket ugyanis otthon, azon nép körében, amely hónapokig szenvedte ballépéseik súlyát, s amelynek unokái még évtizedek múlva is érezni fogják azt, teljesen elveszítették. Ettől megértést soha többé nem remélhettek, csak a legnagyobb ellenállást várhatják. Maradt még egy menedékük: a külföldi államok közvéleménye, amely – szerencséjükre – rosszul vagy alig van informálva otthoni szereplésükről, s amelyet ennélfogva könnyű félrevezetni.”

A vörös emigráció gyűlölete, aljassága határtalan. Mindenkivel szövetkeznek Magyarország ellen. Elsősorban a kisantanttal. Beneshez rohangálnak, a szerbeknek, románoknak gazsulálnak, és Jászi Oszkár vezetésével arra biztatják az utódállamokat, hogy indítsanak háborút az ország ellen, vonuljanak be Budapestre, és döntsék meg a kormányt. Totális háborút hirdetnek az elszakított területek magyarsága ellen is. Kun Béla így ír 1921-ben a Vörös Újságban: „Nem szabad követelni, hogy a magyarság az elszakított területeken a népszavazást, az önrendelkezési jogot érvényesítse. Hasonlóképpen nincs szükség a kulturális önkormányzatra sem. A magyar nyelvű kommunistáknak kötelességük tiszteletben tartani a volt Magyarország területén alakult államok entente-imperializmus által megszabott határainak integritását. Ez a tétel a kommunisták nemzetközi politikájának alapja Közép-Európában.”

Az elszakított területeken élő magyarok jogfosztottságáért a magyarságot okolják. A vezető szerepet ebben is Jászi Oszkár viszi. Maniu gárdistái Nagyajtán fejszével vágják le a székely férfiak fejét az iskola udvarán, Jászi pedig a Bécsi Magyar Újság 1920. december 19-i számában ömlengve dicséri Maniut „fölényes intelligenciájáért és korrektségéért”. 1922. június 23-án pedig így ír ugyanott: „A magyarság az, amely szervezetlen, vezértelen és passzívan viselkedik. (…) Lám, Jorga Miklós, az ultrasoviniszta román professzor is megmondta, hogy azért nem lehet román–magyar kultúrligát alakítani és a magyarsággal együttműködni, mivel a magyarok még mindig megtartották régi felfogásukat, és olyan nagy szerepet akarnak játszani, mint Szent István korában. Szokjanak hát bele végre a kis szerepbe.”

Legalább tudjuk, honnan szedte a kései utód, Kovács László a 2002-es jelszót: „Merjünk kicsik lenni!”

A legmegdöbbentőbb mindezeken felül az a gátlástalanság, amellyel a legképtelenebb hazugságokat is habozás nélkül leírják.

„Hosszú sorozatát lehetne összeállítanunk a rosszindulatú, hazug híreknek, amelyekkel Magyarországot nemcsak gyűlöletessé, hanem minden művelt, jó ízlésű ember előtt örökre utálttá akarták tenni. Európa fekélyének nevezték, amelynek, ha a nevét hallja valaki, el kell fordítania a fejét, be kell hunynia szemét, csakhogy erőt vegyen e név kimondásakor támadó undorán. Leleményük kifogyhatatlan a hamis hírek gyártásában: Debrecent különítmények szállták meg, le akarják törni a kálvinistákat – mondja a Bécsi Magyar Újság, számítva arra, hogy nem mindenki tudja Európában, hogy Magyarország kormányzója is református vallású.” (Ma az a hír járja be Európát, hogy a kormány megszüntette a vallásszabadságot…)

„Horthyék megmérgezik gróf Tisza István gyilkosait – újságolja Az Ember (1922., 2. szám); lassan ölő méreggel pusztítják el a börtönben a vádlottakat – akik még évek múltán is élnek.” (Ma az a hír járja be Európát, hogy állami felügyelet mellett üldözik a cigányságot, ártatlanul, politikai megrendelésre állítják bíróság elé az előző kormány tagjait és tisztségviselőit, továbbá megszüntették a bíróságok függetlenségét…)

„Ha mozgalomról hallanak, hogy Budapestet fürdővárossá akarják fejleszteni, az európaiak elrettentésére felkiáltanak: nem lehet! Pestisveszedelem fenyeget! – s idéznek hamisított tiszti főorvosi jelentéseket a pánik készülődéséről.” (Az Ember, 1922., 13. szám.)

Ma az a hír járja be a hazai sajtót, hogy az új alaptörvény megünneplésére az Operában összegyűlt „fideszes közönség” ellopta a rézkorlátok gömbjeit, a kristály hamutartókat, továbbá nem fizette ki a büfében a számláit. Andrassew Iván kezdte a Népszavában, ráadásul az operaház igazgatójára, Ókovács Szilveszterre hivatkozva hazudozta tele lapját ezzel a szemétséggel. Majd a hírt felkapta az MSZP szóvivője, bizonyos Török Zsolt, megfejelve azzal, hogy ezért természetesen Orbán a felelős, akinek ezért is mennie kell. Ókovács Szilveszter közölte, soha, sehol és senkinek nem mondott ilyet, továbbá a következő apró hibák vannak az üggyel kapcsolatban: az Operában soha nem voltak rézkorlátok. Az Operában 1999 óta tilos a dohányzás, így kristály hamutartók sincsenek. Valamint a gálaest idején zárva volt a büfé. A többi stimmel. Kun–Kunfi–Andrassewet és Linder–Garbai–Törököt mindez persze cseppet sem zavarja.

„Ezt az eljárást nem magyarázhatja meg semmiféle taktika. Az elvetemültségnek olyan foka ez már, amely a rosszat önmagáért követi el. Igaz, ezt könnyen megtehetik, mert semmi kötelék sem fűzi őket ahhoz a földhöz, amelyről elszármaztak. Ennek az országnak a szenvedése hidegen hagyja őket.” Mályusz Elemér szavai ezek a vörös emigrációról. És fájdalmasan és unalmasan és vérlázítóan ismétlődik minden…
20 2012. január 07. szombat, 12:06
sg
"Ezen a helyen sem tagadtuk soha, hogy a kormány minden jó szándéka és bátor tette mellett súlyos hibákat vétett. Nem érezte a nemzetközi nyomás súlyát, nem fogta fel a válság romboló erejét akkor sem, amikor a jelek már nyilvánvalóak voltak. Becsületes úton járt, de a bölcsek kövét talán a Kisrablóban felejtette. Tagjai a múlt ősszel még emelt fővel, ügyes kompromisszummal kisétálhattak volna a csapdából, de nem tették, most pedig a szemünk láttára kénytelenek szégyenkezve kapitulálni. Így utólag vitathatatlan, hogy minden kritikának, jó szándékú figyelmeztetésnek helye volt. És persze ma sem vitatható el (megjegyzendő, a kormányoldal sem teszi) a demokratikus jog a tiltakozásra, a békés ellenállásra.

Ám egyetlen társaság van (elhunytakról, azaz holmi szabad demokratákról most ne beszéljünk), mégpedig a Magyar Szocialista Párt volt és mai politikusainak köre, amelynek most csöndben, nagyon csöndben kellene lapulnia. Ők voltak azok, akik a 2002 utáni nyugodt, felívelő világgazdasági környezet ellenére megduplázták a magyar államadósságot, és akik ahelyett, hogy idejében menesztették volna a hibbant Nérót, vadul nyomkodták az igen gombot a csődöt előre vetítő kormányzati intézkedésekre. Sose felejtsük el az őszödi beszéd árulkodó sorát, hogy csupán a világgazdaság pénzbősége mentette meg az „elkúrt” kormányzást a bukástól. Soha ne felejtsük el azt sem, hogy két évvel később a Gyurcsány-Veres tandem, látva a fizetésképtelenség közeledtét, két hónappal azelőtt rohant el felvenni a 20 milliárd euró hitelt az IMF-től, hogy az amerikai pénzpiaci válság legelső jelei is mutatkoztak volna. Ha ők akkor nem teszik tönkre Magyarországot, most Orbánnak és kabinettársainak nem azzal kellene ébrednie minden egyes nap, hogy ma vajon hajlandók-e államkötvényt venni a drága spekulánsok, helyette foglalkozhatnának a közoktatással, az önkormányzatokkal, nemzetpolitikával és a többi, fontos kérdéssel.

Sokszor antipatikus a kormány erőpolitizálása, az ellenérvek félresöprése, de ha már így alakult, igazán kötelezhetnék egy jó kis kétharmados törvénnyel a szocialistákat és a gyurcsányistákat rá, hogy ezentúl minden közéleti megnyilvánulásukat így kezdjék: „Bocsánatot kérek az általunk felvett és eltapsolt plusz tízezermilliárd forint államadósságért, a következőket szeretném elmondani…”

És ha ezt megteszik, felőlem ott kibicelhetnek az összes civil tüntetésen, fenyegetőzhetnek, és gyárthatják a rémhíreiket. Jobb emberek már úgysem lesznek."
Huth Gergely
19 2012. január 07. szombat, 11:46
zsiguci
Belefáradt „a (Magyar)országgal szembeni általános tudatlanságba és arroganciába” a Daily Telegraph egyik cikkírója, aki ezen fölbuzdulva ragadott tollat, s fogalmazott meg egy a negatív bírálatok tengerében már szinte szokatlan, pozitív hangvételű írást a magyarországi állapotokról. Tibor Fischer író-publicista az „Orbán Viktort, Magyarország fenegyerekét, az eredmények alapgján ítélik majd meg” című írásában megjegyzi: az ellenzék azért rikoltozik olyan hangosan „a demokrácia végéről”, és azért „dobál sarat”, mert nincs más lehetősége: parlamenti jelenléte „elhanyagolható”, és Orbán népszerűségét sem tudja kikezdeni. Az Il Foglio olasz lap közírója „gyanúsnak” nevezte a budapesti reformok elleni „koncentrált” támadást. Giuliano Ferrara szerint Magyarországnak joga van saját válaszokat adnia problémáira az IMF, az EU és az USA beavatkozása nélkül. Kifogásai mellett azt az amerikai magyar nagykövet is elismerte, a magyar törvényeket a magyarok határozzák meg.
18 2012. január 07. szombat, 10:59
zsiguci
Addig nem lesz érdemi változás, amíg a teljes politikai elitet el nem zavarjuk. Nincs értelme cserélgetni, mára mindegyik bebizonyította, hogy nem képes az emberek érdekeit képviselni.Azt sem világos miért nem nyilatkoznak felkent politikusaink, hogy se nekik, se a családjukban senkinek nincs külföldi bankszámlája!
17 2012. január 06. péntek, 21:52
Tüntető
Úgy érzem itt az ideje a kormányzás teljes csődjéről beszélnünk, az javaslom Orbán Viktornak, hogy 72 órán belül mondjon le, és írjanak ki új választásokat. Azért a margóra megjegyezném, sehol Európában nem lenne már miniszter egy ilyen Matolcsi-bukott miniszter, mert már meglincselték volna. Húzzanak el a hordájukkal, a kiflifaló, mellébeszélő kreált poszton bájolgó Selmeczi Gabriellával és a "hejesíró" köztársasági elnökükkel együtt. A nem rájuk szavazóknak is kellemetlen napokat okoztak, de ami ennél szánalmasabb a sajátjaikat is csúnyán átverték.

És sehol egy lemondás.....
Milyen vastag a bőr a képükön, az már cm-ben mérhető. Nincs az a Fabulon, ami kisimítaná.
16 2012. január 05. csütörtök, 12:50
szemellenző
Én liberálisan cselekvő embereket írtam és én tudom, mi a különbség kommunista, szocialista és liberális között. Vajon Ti a nagy gyűlölködésetekben tudjátok-e még?

Vajon a mostani Magyarországon lehetnek-e még liberélis felfogású emberek? Szerintetek miért volt ma 323,- Ft az EURO?

Szerintetek "pártunk és kormányunk" (mikor is volt a kettő ugyanaz?) a Bokros-csomagot követően mennyire adósította el az országot? Nem épített klientúrát? Most nem osztogat? Ki támogatja a helyi vezetőket?
15 2012. január 05. csütörtök, 10:33
sg
Mennyivel jobb a "művelt" nyugat fenekében, bérrabszolgaként,ugye?
14 2012. január 05. csütörtök, 10:29
hátrábbazagarakkal
Mondhatnám hogy az az igazán komikus, amikor egymás kommunistázása közben settenkedve épül a diktatúra és igazgatni kezd a fortélyos félelem. Mondhatnám, de nem mondom, mert ebben az országban élek és egyelőre nem is tervezem, hogy ezen változtatni szeretnék. Inkább tragikus és szomorú, hogy ennek az önpusztító rendszernek még vannak ilyen hangos támogatói és követői. Az euro pedig már 321 Ft.
13 2012. január 05. csütörtök, 09:48
elftárs
Elég merész dolog a volt kommunistákat "liberálisnak" beállítani. Vagy inkább komikus.
12 2012. január 05. csütörtök, 08:56
sg
És meglenne az állam vagyona is.
11 2012. január 04. szerda, 21:33
csak úgy mondom
"sg" 6. kommentjéhez:

Ha nem lettek volna ill. nem lennének liberális felfogású emberek, akkor sem Viktor, sem Te nem lehetnél, ugyen tudod?
10 2012. január 04. szerda, 17:33
Nókommentár
320 forint fölött az euró

Index

2012. január 4., szerda 09:48 | [1 órája frissítve]

|



Soha nem volt még ennyire gyenge a forint, a szerda délelőtti kereskedésben átlépte a 319-es, kora délután a 320-as szintet a forint. A tőzsde is mélyrepülésbe kezdett, néhány perc alatt megugrottak a kötvényhozamok, és rekordszintre ugrott a magyar csődkockázat is. Elemzők szerint az IMF-megállapodás tudná megnyugtatni a piacokat, a Matolcsy-minisztérium viszont azt mondja: nincs tragédia, ha nincs megállapodás.

A ma délelőtti kereskedésben a forint árfolyama soha nem látott mélypontra zuhant, az euró ára nem sokkal dél előtt elérte a 319,81 forintot, megdöntve a novemberi 317,9 forintos eddigi rekordot. Fél egy előtt nem sokkal áttörte az árfolyam a lélektaninak számító 320 forintos határt, 320,17 forintig emelkedett az euró ára.

A forint gyengülése kiugró a térségben: az árfolyama mostanra 1,1 százalékot esett reggel óta az euróval szemben. Bár a lengyel zloty és a cseh korona is gyengült, az előbbi csak 0,02, az utóbbi pedig 0,4 százalékot. A svájci frank árfolyama a forinttal szemben a szerda délelőtti kereskedésben 262,76 forintos szintre ugrott, itt tehát nincsen újabb csúcs.

A forint gyengülésével párhuzamosan megugrottak a kötvényhozamok is. A 10 éves állampapír hozama 10,7 százalék fölé nőtt, az 5 éves kötvényhozam 10,67 százalékra ugrott, a 3 éves állampapír hozama 10,23 százalék volt szerdán délelőtt. A szerdai államkötvény-csereaukció sikertelen volt: bár jelentkeztek érdeklődők, az ÁKK egyetlen ajánlatot sem fogadott el.
9 2012. január 04. szerda, 13:26
sg
Olvasni nem tudsz vagy mondatot értelmezni?
8 2012. január 04. szerda, 12:49
mivaaannn
Miről beszélsz, sg? Orbánod is KISZ-titkár volt, és ő is meg fog bukni (már ha nem elég bukásnak az, ami itt folyik...)
7 2012. január 04. szerda, 11:46
Sg(más vélemény)
„A Sátán alapvető célja az ember rabszolgaságból való szabadulásának megakadályozása. Emellett persze örömet okoznak neki az apró bosszankodások éppúgy, mint a nagy ívű disznóságok. Két módszert alkalmaz: a rendetlenségben békességre, belenyugvásra ösztönöz, a rendre való törekvés ellen háborút szít. Mindkét módszerhez ugyanazokat az eszközöket használja: rágalmazás, hitelrontás, valósághamisítás.”

Nem ismerős? Nem kristálytiszta hát minden? Mi kell még, hogy világossá váljék mindenki számára, mi is zajlik valójában? Nézzük a Sátán másik nevét s másik meghatározását:
„A diabolosz egészen pontosan olyan személyt jelent, aki a kapcsolatokat szétszakítja, a dolgokat összezavarja, s a rendet felborítja (dia-balló = szét-dob / szét-vet).”

Világos-e nekünk mindaz, ami a korabeli görögöknek világos volt? Világos-e, miért és mivel van tele ismét a nyugati sajtó? Emlékszik-e még valaki arra a pillanatra, amikor 1956-ban meglincseltek pár ávóst Budapesten, és a New York Times másnap jelentette, hogy a magyar fővárosban antiszemita pogromok zajlanak? Emlékszik-e még valaki arra a pillanatra, amikor még el sem bontották a lakiteleki sátor tartóoszlopait, s a New York Times már jelentette, hogy a egy kis magyar településen erősen nacionalista és antiszemita jellegű találkozóra került sor, amelyre nem hívták meg a polgári-radikális ellenzéket? Emlékeztek? S ha igen, akkor értitek? Csoóri írja, még talán 1990-ben:
„1974-ben egy írószövetségi vitában Czine Mihály, Fekete Gyula, Nagy László, Sánta Ferenc és én hevesen összecsaptunk a hivatalos hatalmat képviselő Pándi Pálékkal. Véletlenül úgy adódott, hogy a vitában egymás után soroltam föl E. Fehér Pált, Pándit és Rényi Pétert. Másnap már egész Budapest az »újnépiek és az újnemzetiek« lázadásától visszhangzott. Nem a butaság, nem a hatalom és nem is a nemzeti érzéketlenséget támadó ellenzéket fedezték föl bennünk, hanem a fajgyűlöletet. »Zászlót bontottak az antiszemiták! Kimutatták végre a foguk fehérét!«” Majd negyven év telt el azóta, s a minap úgy lettem antiszemita, hogy egymás után leírtam: Cohen meg Cohn-Bendit meg Schiff. Tényleg minden ugyanaz. Lépkedünk ugyanabba a folyóba, állandóan… S közben azt mondja Rolf Mützenich, az SPD valamilyen szóvivője, hogy az új alkotmány „botrányos, és szakítást jelent az európai demokratikus hagyományokkal”. Nem jelent szakítást, tisztelt Mützenich pajtás. Maga hazudik. Vagy azért, mert fogalma sincs, miről beszél, vagy azért, mert gazember. S ha éppen tudni akarja, mi jelent szakítást az európai demokratikus hagyományokkal, hát elárulom magának: az, amikor a németországi foci-világbajnokság idején a maguk sajtója attól rettegett, hogy a meccsekre járó németek túl sok nemzeti zászlót visznek magukkal, és ebből még baj lehet. Ahol ennyi a barom, Mützenich úr, ott maga tényleg fel sem tűnik. És nincs már messze a pillanat, amikor a németek is felébrednek abból a hipnotikus álomból, amibe a magukfélék varázsolták őket a második világháború után…

A Times meg azt írja, hogy „egyetlen centet sem szabadna folyósítani, amíg a szégyenteljes alkotmány érvényben marad”. Nohát, nohát… Tényleg? Hát akkor ne folyósítsatok, ti szerencsétlen, beteg idióták. Úgyis minden újabb kölcsön egy adósságátütemezés, nem igaz? Az egész rendszer alapjaiban rothadt széjjel, az egész rendszer az újabb és újabb hitelek felvételétől függ, az egész rendszer egy mocskos pilótajáték, csak ti, szerencsétlen hülyék ott a Timesnál még nem vettétek észre. Helyette áruljátok egy fontért templomaitokat, mert elfogyott belőle a nép, s a maradék „angol” középosztály vidékre menekül, mert ott még angol lehet. A brit birodalom maradéka vívja élet-halál harcát a „pakik” tengerében, s lassan rádöbben, hová is vezetett a „multikulti”.

Hogy is írta Csoóri? „Különös, de ezek a lapok évtizedekig még csak le sem néztek bennünket; valójában azt se tudták, hogy létezünk, hogy vergődünk és hogy nem mi lovagoljuk-e meg a szélmalmainkat. Újabban viszont már a lelkünk legtitkosabb zugaiba is neves tudósítókat küldenek. A New York Times, a Washington Post, a Le Monde, a Die Presse, a Die Zeit és a társaik lassan-lassan már jobban ismerik gondolatainkat és érzel­meinket, mint jómagunk. Éppen ezért minket már fölösleges is megkérdezni magunkról, mert az árnyalt igazságok nem mindenkinek kedveznének, és csak megzavarhatnák az olvasókat.” Így bizony…

Idehaza meg eközben a Nagy Operaházi Tüntetésen azt mondja Majtényi, hogy „sokkal jobb sors a bukott miniszterelnöké, mint a népharag által eltávolított diktátoré”. Nagy igazság ez, Majtényi úr, s hálából adok én is egyet cserébe: sokkal jobb tüntetéseken hazugságokat ordibálni a mikrofonba, mint megdögleni egy polgárháborúban. Ez az én jó tanácsom maguknak.

Hüvelyezzék az értelmét, mi is azt tesszük a maga igazságának rejtett üzenetével. S hogy könnyebb legyen, elárulom: lassan itt az idő, hogy kivonulunk az utcára száz- vagy sok százezren. A kormány mellett. Nem mintha nem volna kritikánk, de amit ezzel a kormánnyal művelnek idehaza és külföldön a Sátán kutyái, az egészen egyszerűen tűrhetetlen.
Bayer Zsolt
6 2012. január 04. szerda, 11:37
sg
Nekem a Köztársaságot nem bukott KISZ titkárok fogják definiálni.Főleg nem liberálisok!
Mindamellett az egész politikai garnitúrát pártállástól függetlenül el kellene zavarni , akkor ,esetleg ,lehetne esély Köztársaságra.
5 2012. január 04. szerda, 10:23
osztjónapot
sg,
ha neked ennyi elég a demokráciához és a köztársasághoz, akkor neked a forradalomhoz is a csak fülke illik.
4 2012. január 03. kedd, 01:19
Állítólagos ordító
Szomorú ország ez: itt nem kormányoznak, hanem at elmúlt öt-hat évben a magukat hihetetlen gyorsan megbuktató kormányok vívják a hosszú és kilátástalan utóvédharcukat. Erre rámegy az ország, a fél világ rajtunk szörnyülködik meg röhög. Legújabban a demokratikus rendszer "továbbfejlesztéseként" feltalálták a diktatúrát, hatalmas ötlet.Nem vagyunk olyan hülyék, mint a politikai vezetőink! Ez valami átok.
3 2012. január 02. hétfő, 20:48
sg
Sületlenség. A köztársaság szó kikerült az ország elnevezéséből az államforma továbbra is köztársaság. vagy ez tulajdonképpen nem is érdekes, csak ordítani lehessen?
2 2012. január 02. hétfő, 15:01
kürtimiki
http://www.noltv.hu/play?v=u4f009c72cf89d
Nagy Navarro Balázs beszéde az eseményen
1 2012. január 02. hétfő, 10:17
R.I.P
Rest In Piece
Nyugodjon békében. Azon leszünk, hogy minél előbb megszülessen a negyedik Magyar Köztarsaság.
Copyright © 2017 Törökbálinti újság. Minden jog fenntartva.
A Joomla! a GNU/GPL licenc alatt kiadott szabad szoftver.
Fordította a Magyar Joomla! Felhasználók Nemzetközi Egyesülete
Múltunk - jelenünk
Belépés
Kapcsolódó cikkek

Top!