2017. november 18., szombat

Logo

Címlap Zöldvilág Kerékpártúrák - I.

Hungarian English French German Italian Polish Romanian Serbian Slovak
Keresés a hírekben

Kerékpártúrák - I. PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Vilisics Magdolna, Tóth Péter
2010. augusztus 17. kedd, 19:38
 40. Országos és Nemzetközi Túrakerékpáros Találkozó
2010 július 27 - augusztus 1. - Velence

A 2010-es évben Velencén, a Dr. Entz Ferenc kollégiumban zajlott a találkozó a Székesfehérvári LSE szervezésében. 27-én délután csengőktől zajos és vidám felvonulást láthattak a velenceiek, ennek zavartalanságáért rendőri és polgárőri segítséget is kapott a kerekessereg.

A felvonulásra gyülekezők egy része

Minden nap több túra indult, lehetett választani a hosszú, közepes és családi távok közül. Az első túranapon, 28-án Székesfehérvár felé vettük az irányt.

Itt megálltunk a Bánya-tónál.

A városból kifelé vezető úton még nem is sejtettük, milyen nehéz utunk lesz Zámolyig: a 14 km hosszú szakaszt kisebb csapatokra válva, erős szembeszélben tettük meg, ráadásként egy „kis” kamionforgalommal. Zámolyi pihenőnk után Gántra mentünk, hogy megnézzük az egykori bauxitbánya helyén létesült múzeumot.

A bányamúzeum bejárata

A külszíni fejtésen tanösvény vezet keresztül

Gántot elhagyva megmásztuk a Velencei-hegységet, majd a tetejéről begurultunk Nadapra, ahol alig győztünk fékezni.

A csapat Nadapon

Mielőtt visszatértünk volna a szállásunkra, lekanyarodtunk, hogy megnézzük a szintezési ősjegyet.

Szintezési ősjegy Nadapon

29-i túránk Zámolyig ugyanazon az úton haladt, itt viszont nem Gánt, hanem Csákberény fele kanyarodtunk.

Csákberény felé

Úticélunkhoz Csókakőhöz a Móri Borúton jutunk el. Minél magasabbra értünk, annál több rálátásunk volt a környékre és a helyi zivatarokra…

Csókakő vára

Ezt láttuk a várból *

…de megúsztuk szárazonNevetés. Haza a Bodajk, Fehérvárcsurgó, Székesfehérvár útvonalon jutottunk, és ezúttal a Velencei-tó déli partján mentünk. Este meglátogattunk egy Bence-hegyi pincét, ahol a 4 féle velencei bor és a sajt igen jól esett fáradt kerékpáros gyomornak.

30-án Martonvásár felé tekertünk, de sajnos az időjárás nem volt olyan jó, mint előző nap, így a kastély kapujában már esőkabátban jelentünk meg. Hosszat sétáltunk a kastélykertben, ahol a gyönyörű, angol mintára épült kastély részletein túl ritka, védett növényekre is rácsodálkozhattunk.

A Brunszvik-kastély Martonvásárban *

Léggyökeres mocsári ciprus

A kastély parkjában való időzés alatt kissé abbamaradt az eső, de nem tartott sokáig a szünet, továbbhaladva Ercsi felé megint elkapott minket a zuhé. Ercsinél átkompoltunk, és Ráckeve irányába indultunk tovább.

A kompon

Ráckevén előbb a Savoyai kastélyt, utána pedig a Tűztornyot látogattuk meg. Utóbbiból szép panoráma nyílt a városra és a Dunára. El kellett ismernünk, hogy – igaz, amint az időjárásjelentés ígért – a Dunántúlon esőfelhők, a keleti irányban viszont szép idő várható. Valóban a Duna volt a felhőhatár!

A Savoyai-kastély *

Kilátás a tűztoronyból *

A toronyból leereszkedtünk, és még megnéztük a ráckevei szerb ortodox templomot is. Visszafelé Lórévnél szálltunk kompra, innen Adony, Zichyújfalu érintésével jutottunk Agárdra, Gárdonyi Géza szülőházához.

Emléktábla Gárdonyi szülőházán

Agárdról Gárdonyon át Velencére tekertünk, az eső is sürgetett minket haza.

Szerb templom

Július 31-én a kollégiumtól induló teljesítménytúrákon lehetett részt venni, 50 és 100 km-es távon. Mindkét táv Kisfalud, Lovasberény irányába indult, itt ágaztak el: az 50 km-es táv innen Vereb, Pázmánd, Kápolnásnyék településken tér vissza Velencére. A 100-as ezek előtt még érinti Csákvárt, Vértesboglárt, Felcsútot, Alcsútdobozt is.

A három túranap után sok kellemes élménnyel feltöltődve vettünk részt a záróestén, amit tűzzsonglőr előadás kísért. A késő esti tombolasorsoláson ki-ki várta, hogy megtalálja a szerencse, vagy az álmosságnak - szó szerint - fejet hajtva inkább lepihent.

Remélem, hogy jövőre is ilyen jó hetünk lesz, és minél többen találkozunk!

szöveg: Vilisics Magdolna
kép: Tóth Péter

a *-gal jelölt panorámaképekre kattintva nagyobb méret is elérhető

Kérjük, hogy regisztráljon vagy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni ehhez a cikkhez.
Copyright © 2017 Törökbálinti újság. Minden jog fenntartva.
A Joomla! a GNU/GPL licenc alatt kiadott szabad szoftver.