A pályázatírás legfontosabb szabályai: erre ügyeljünk, ha belevágunk!

Az elmúlt években tapasztahattuk, hogy egyre többen pályáztatnak: ez a megbízási módszer bevetté vált mind a kormányzati körökben, mind az üzleti élet területén. Ezzel együtt a pályázati válaszok elvárt színvonala is megemelkedett, az elbírálási folyamat pedig sokkal szigorúbbá vált. Hogy elkerüljük az elutasítást már az első értékelési szakaszban, az ajánlatunknak meg kell felelnie ezeknek a követelményeknek.
A pályázatírás legfontosabb szabályai: erre ügyeljünk, ha belevágunk!

A győzelemhez versenyképesnek és meggyőzőnek is kell lennünk – világosan és meggyőzően kell megmutatni, miben vagyunk jobbak, mi mindent tehetünk az ügyfélért, és miért érdemes velünk kötni meg a szerződést.

Ha azonban a pályázatunk megüti az elvárt színvonalat, akár még kisvállalkozásként is képesek leszünk megpályázni az összes számunkra elérhető lehetőséget, beleértve a szükséges szabályzatokat és eljárásokat is.

Mindenki ismeri a saját vállalkozását, a pályázatírás viszont általában speciális szaktudást igényel. Éppen ezért a legtöbb cégek külső segítségre lehet szüksége a pályázati kiírás megértéséhez, és ahhoz is, hogy a követelményeknek megfelelően, mégis kellően hatásosan mutassa be papíron is a vállalkozása erőségeit.

A tapasztalt, professzionális pályázatírók segíthetnek a pályázat lebonyolításában, amellyel az érintett cégek sok munkát, időt és frusztrációt takarítanak meg. Ilyenkor a cél egy minden szempontból megfelelő, versenyképes, meggyőző pályázati válasz elkészítése, így maximalizálva a siker esélyeit.

Az ajánlati válasz megírásakor az első és legfontosabb, hogy kellően jellemezze a termékét vagy a szolgáltatását. Ennek során felsorolhatja például a meghatározó mérföldköveket, leírhatja, milyen a napi rutinja, hogy mennyi ideig tart a projektek kivitelezése, és elsősorban azt, miért felel meg a megoldás a vevő igényeinek a specifikációban meghatározottak szerint.

Mindez kulcsfontosságú dolog, amikor ajánlatírásról van szó, de egy valami még hiányzik: a versenyelőny. Bár a pályázat benyújtásakor feltétlenül fontos felsorolni terméke vagy szolgáltatása jellemzőit, a legfontosabb kifejtenie, mit csinál jobban, mint bármelyik versenytársa.

Hogyan lehet azonosítani a figyelemre méltó előnyöket?

Végezzen kutatást. Tudja meg, mire van igazán szüksége az ajánlatkérőnek. Olvasson el a kiválasztási kritériumok sorai között, hogy azonosítsa, mi a fontos számukra, és mit kapnak Öntől, amit senki mástól nem. A nyertes pályázat felkelti az ajánlatkérő figyelmét azzal, hogy kiemelkedik a többi közül.

A nyertes pályázati válasz nemcsak felvázolja, Ön pontosan mit tehet a vevőért, hanem azt is tartalmazza, hogy a vevő pontosan milyen hasznot húz az Ön termékéből, szolgáltatásából, tapasztalatából vagy szakértelméből, egy olyan ajánlathoz képest, amely csak a tényeket sorolja fel.

Kapcsolódó cikkek

Ásványvízmárkák marketingstratégiái

Ásványvízmárkák marketingstratégiái

A marketingstratégiák fontos szerepet játszanak az ásványvíz márkák piaci pozíciójának megerősítésében.

Csapatépítés különleges helyszíneken

Csapatépítés különleges helyszíneken

Szeretnéd megtudni, hogy milyen különleges helyszínekre szervezhetsz csapatépítést, céges rendezvényt? Mi segítünk neked ebben!

Szériagyártás vs. egyedi csőhajlítás: mikor melyik éri meg?

Szériagyártás vs. egyedi csőhajlítás: mikor melyik éri meg?

A csőhajlítás számos iparágban kulcsszerepet játszik, a gépgyártástól kezdve az épületgépészeten át egészen az autóiparig.