A pályázatírás legfontosabb szabályai: erre ügyeljünk, ha belevágunk!
A győzelemhez versenyképesnek és meggyőzőnek is kell lennünk – világosan és meggyőzően kell megmutatni, miben vagyunk jobbak, mi mindent tehetünk az ügyfélért, és miért érdemes velünk kötni meg a szerződést.
Ha azonban a pályázatunk megüti az elvárt színvonalat, akár még kisvállalkozásként is képesek leszünk megpályázni az összes számunkra elérhető lehetőséget, beleértve a szükséges szabályzatokat és eljárásokat is.
Mindenki ismeri a saját vállalkozását, a pályázatírás viszont általában speciális szaktudást igényel. Éppen ezért a legtöbb cégek külső segítségre lehet szüksége a pályázati kiírás megértéséhez, és ahhoz is, hogy a követelményeknek megfelelően, mégis kellően hatásosan mutassa be papíron is a vállalkozása erőségeit.
A tapasztalt, professzionális pályázatírók segíthetnek a pályázat lebonyolításában, amellyel az érintett cégek sok munkát, időt és frusztrációt takarítanak meg. Ilyenkor a cél egy minden szempontból megfelelő, versenyképes, meggyőző pályázati válasz elkészítése, így maximalizálva a siker esélyeit.
Az ajánlati válasz megírásakor az első és legfontosabb, hogy kellően jellemezze a termékét vagy a szolgáltatását. Ennek során felsorolhatja például a meghatározó mérföldköveket, leírhatja, milyen a napi rutinja, hogy mennyi ideig tart a projektek kivitelezése, és elsősorban azt, miért felel meg a megoldás a vevő igényeinek a specifikációban meghatározottak szerint.
Mindez kulcsfontosságú dolog, amikor ajánlatírásról van szó, de egy valami még hiányzik: a versenyelőny. Bár a pályázat benyújtásakor feltétlenül fontos felsorolni terméke vagy szolgáltatása jellemzőit, a legfontosabb kifejtenie, mit csinál jobban, mint bármelyik versenytársa.
Hogyan lehet azonosítani a figyelemre méltó előnyöket?
Végezzen kutatást. Tudja meg, mire van igazán szüksége az ajánlatkérőnek. Olvasson el a kiválasztási kritériumok sorai között, hogy azonosítsa, mi a fontos számukra, és mit kapnak Öntől, amit senki mástól nem. A nyertes pályázat felkelti az ajánlatkérő figyelmét azzal, hogy kiemelkedik a többi közül.
A nyertes pályázati válasz nemcsak felvázolja, Ön pontosan mit tehet a vevőért, hanem azt is tartalmazza, hogy a vevő pontosan milyen hasznot húz az Ön termékéből, szolgáltatásából, tapasztalatából vagy szakértelméből, egy olyan ajánlathoz képest, amely csak a tényeket sorolja fel.