Részecskeszűrő, szelep kokszosodás és társai - A szabályozás eredménye

Az autóvásárláskor sokat emlegetett környezetvédelmi besorolásoknak hosszú a története. Az eredménye szerencsére jól mérhető és észlelhető. Az autósok pénztárcáján is.
Részecskeszűrő, szelep kokszosodás és társai - A szabályozás eredménye

Az autóvásárláskor sokat emlegetett környezetvédelmi besorolásoknak hosszú a története. Az eredménye szerencsére jól mérhető és észlelhető. Az autósok pénztárcáján is.

Az Euro 0-ás szabályozás 1991-es életbelépése zárta le Európában a katalizátor korszakot, amely 1986-ban indult. A korabeli autókon még talán lehet látni a Kat rövidítést, vagy a szó kiírását, amely büszkén hirdette, hogy katalizátorral szerelt a jármű. Ez a zöld hullám csak nálunk volt új: a tengerentúlon 11 évvel korábban indult útjára ez a technológia. Ezért látni akkora teljesítmény különbségeket az Egyesült Államokban forgalmazott modellek és az európai változatai között. Ennek köszönhető – többek között - az is, hogy az 1980-as években a nagy hengerűrtartalmú hat- és nyolchengeres motorok teljesítmény adatai között, nevetséges számok szerepeltek.

Visszatérve Európába, a gyakorlatban nem használt Euro 0.-ás szintet, 1992-ben váltotta az Euro II. A következő szint életbe lépésére évet kellett várni, amelyet 2006-ban váltott az Euro IV. Aki Euro V-ös környezetvédelmi besorolású autót vásárol, annak a forgalomba helyezési dátuma 2011-ben volt.

Ha valaki biztosan be akar hajtani a dízel hiszti miatt kitiltott néhány német és európai nagyváros belvárosába, az ezt Euro VI-os dízel autóval teheti csak meg. Ez a rendelkezés 2015-ben lépett érvénybe és több fokozatban szigorodott.

Ezzel a szinttel meg is érkeztünk korunkba, ahol a benzin üzemű, és a dízel autók olyan bonyolultsági fokra léptek, hogy lassan kijelenthetjük: sokéves használtként, igen nagy kockázatot jelentenek.

Ez azt jelenti, hogy az autó tiszta üzemeltetéséhez már szükséges a benzineseknél is a részecske szűrő, a katalizátor mellett. A benzin befecskendezésnél már nem a szívócsőbe kerül az üzemanyag, hanem a legközelebb az égéstérhez. Az eredménye a tisztaság mellett, a motor szívóoldalának kokszosodása.

A dízel autóknál vetették be leginkább a motor tiszta üzeme miatt a kipufogógáz visszavezetést (EGR), aminek következtében van esély arra, hogy az ezt szabályzó szelep és a motor szívó része azért kap olajpárát és sok más szennyeződést. Plusz ott a részecskeszűrő…

Az előbb leírtakból kitűnik, van minek eltömődnie, elromlania a mai autókban. Mielőtt elborzadna itt tud utána nézni egy lehetőségnek, amely gyorsabb és főleg gazdaságosabb megoldást tud nyújtani az extrém költséges javításoknál.

Kapcsolódó linkek:
https://terraclean-group.com
https://egrtisztitas.hu
https://dpftisztito.hu

Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

Ásványvízmárkák marketingstratégiái

Ásványvízmárkák marketingstratégiái

A marketingstratégiák fontos szerepet játszanak az ásványvíz márkák piaci pozíciójának megerősítésében.

Csapatépítés különleges helyszíneken

Csapatépítés különleges helyszíneken

Szeretnéd megtudni, hogy milyen különleges helyszínekre szervezhetsz csapatépítést, céges rendezvényt? Mi segítünk neked ebben!

Whisky - így szűrik ki a hamis whiskyt

Whisky - így szűrik ki a hamis whiskyt

A skótoknál sok hamis whiskyt találtak.